ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

آدم بیا و از سر خط آفریده شو

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۰ ب.ظ

.

دنیا پر از سگ است ، جهان سر به سر سگی‌ ست
غیر از وفا تمام صفات بشر سگی‌ ست

لبخند و نان به سفره‌ ی امشب نمی‌ رسد
پایان ماه آمد و خُلق پدر سگی‌ ست

از بوی دود و آهن و گِل مست می‌شود
در سرزمین من عرق کارگر سگی‌ ست

جنگ و جنون و زلزله ؛ مرگ و گرسنگی 
اخبار یک ، سه ، چار، دو ، تهران ، خبر سگی‌ ست

آهنگ سگ ، ترانه‌ ی سگ ، گوش‌ های سگ 
این روزها سلیقه‌ ی اهل هنر سگی‌ ست

بار کج نگاه شما بر دلم بس است 
باور کنید زندگی باربر سگی‌ ست

آدم بیا و از سر خط آفریده شو
دیگر لباس تو به تن هر پدرسگی‌ ست





"مریم جعفری آذرمانی"

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۲)

  • محمد محمدیان
  • این شعر یه جوریه !

    انگاری نامیدکننده ست ..

    پاسخ:
    نه ، ناامید کننده نیست. چون در بیت آخر بعد از کلی بیدارگری و روشن گری که در ابیات قبلی داشته ، میگه : 
    "آدم بیا و از سر خط آفریده شو"

    آدم همیشه به امیدی که مدام در فکر و دل و روحش می جوشه زنده ست و هر روز از نو آفریده میشه حتی اگه در جهانی از یأس و ناامیدی زندگی کنه.
    ممنون از حضورتون

    ادم ام ارزوست
    پایار باشید
    پاسخ:
    بله ، عالمی دیگر بباید ساخت وَز  نو  "آدمی"

    درود بر شما گرامی دوست

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی