ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

آذرخش

سه شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۴۵ ق.ظ

نقاشی های هنری و زیبا از  ایمان ملکی (12 عکس)                                                                      "اثر استاد ایمان ملکی"                                                                                                             

    نیمه شب بر زلف های آسمان ، رنگ سیاه ِ تیره زد

    ماه را با صد ستــاره روی آنهــا با سلیقـه ، گیره زد

    تاجی از یک کهکشان ، سنجاق کرد از هر طرف روی سرش

    بعــد لبخنــدی زد وُ یک بوســه بـر آن چشــم های خیـره زد

    دخترک تا کار خود بهتر ببیند ، یک قدم پا پس گذاشت

    ناگهـان افتاد روی آسمــان ، چنگی بر آن زنجیــره زد

    پنجه در آن زلف های پیچ اندر پیچ زد تا زهـره شد

    آسمان ، فرشی به زیر پای او از ابرهای چیره زد

    دخترک ، خود ، جزئی از نقاشی اش شد ، نقش شد بر آسمان

    ماهتـــــابِ عشق را بـا آذرخشـی بـر جهــانِ تیــره زد .

.

.

    آسیه خوئی ـ 91/4/16 ـ جمعه 4:00 بامداد

.

.

آذرخش نقّاش ماهتـــابِ عشق

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۸)

خیلی عالی و خیلی پر معنی مثل همیشه
شما استادین ولی فک کنم یکم بیتاتون طولانیه
یا علی ...
پاسخ:
متشکرم.
چون تعداد ارکانش بیشتر از حدِ ارکان متعارف و شتاخته شده ست.

سلام. کارهاتو می خونم... اما به هیچ عنوان نتوانستم ارتباط برقرار کنم...
پاسخ:
سلام آقای آذری.
ممنونم سر زدی.
معمولا وقتی این جمله ی کلیشه ای (نتوانستم ارتباط برقرار کنم) رو میشنویم میتونه ده ها معنی داشته باشه خصوصا اگه با قید "به هیچ عنوان" هم تاکید شده باشه که دیگه یعنی "اصلا نمی پسندم". !!! و جالب اینجاست که همین جمله (اصلا نمی پسندم) نیز حاوی ده ها معنی ست.
منم همیشه شعراتو میخونم . هر وقت هم لازم دونستم نظرمو نوشتم . چه تایید بشه و چه حذف بشه . !!
برای باخبر شدن از فضاهای بسیار متفاوت شعری ، دفتر همه ی شاعران رو میخونم.
آسمان برای هر پرنده ای به اندازه ی وسعت بالهایش ، فضا دارد.
حتی دگماتیست ترین پرنده ها هم ، آسمان را تقسیم بندی نمی کنند مگر پرنده های آهنی و بیگانه !!
بازم به وبت سر میزنم.
ممنونم.

سلام

زیباست.به نظرم وزنش کمی سنگین است اما زیباست.


راستی بی اجازه لینک شدید(چشمک)

موفق تر باشید


پاسخ:
سلام.
ممنونم. وزن شعر ، بحر رمل معشّر محذوف است.
بله ، به این دلیل سنگینه که در چهارچوب و داربست عروض تا حالا تعداد ارکان ، بیشتر از مثمن نبوده.
شما هم لینک شدید.
چشم براه داستان هاتون هستم.

این کودک می داند که روی دیوار نوشتن کار بدی است

و نباید دیوار ها را کثیف کرد

و خیلی چیز های دیگر که همه می دانند،می داند

اما این کودک روی دیوار چیزی ترسیم کرده است که چشمان بی سویم به آن خیره مانده است

گوئیا با همه دنیا هم درد شده است

نمی دانم شاید هیچ کس این را نفهمد اما به گمانم اگر قیصر زنده بود خوب هم مرا و هم این کودک را درک می کرد و دوباره می سرود:

دردهای من
جامه نیستند
تا ز تن در آورم
چامه و چکامه نیستند
تا به رشته ی سخن درآورم
نعره نیستند
تا ز نای جان بر آورم

....

درد، حرف نیست
درد، نام دیگر من است
من چگونه خویش را صدا کنم؟

  • مرضیه اصلانی
  • سلام

    معشر زیــــبایی سرودید

    قانون شکنی تو شعر خوبه

    قلمتون سبز دوست عزیز

  • قربان بهاری
  • سلام

    اطلاعیه اتفاق روی پل:

    http://ghorban-bahary.persianblog.ir/

    دریافت پیامکی مجموعه با ارسال 5 به 09334156002

    برای اطلاع از خبرهای اتفاق روی پل می تونید ایمیلتون رو توی قسمت نظرات وبلاگ بنویسید.

  • قصه گو(دریا و من)
  • سلام

    گفتید خبر دهم آمدم خبر دهم(لبخند)

    سلام، خیلی خیلی زیبا بود ...شما شاعر یا نوینسده هستید؟
    پاسخ:
    سلام فاطمه جان
    زیبا ، نگاه ِ شماست.
    نمیدونم. به گمانم آره. شاید !! 
    کپی پیست کن دآت آی آر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی