ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

اِشـکِـلَـک (2)

دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹ ق.ظ

 


.

در اشکلکِ امروز به مشکل آلودگی هوا در شهر " رُم " می پردازیم !!

.
جالب انگیزناکترین خبر امروز در شبکه ی خبر (کانال 6 ) رسانه ی ملی حکایت از حمله ی میلیون ها پرنده ی سار به شهر رم داشت. و این در حالی ست که ساکنان شهر رم همچون ساکنان کلان شهرها و کوچک شهرهای ایران نیز هفته هاست با مشکل آلودگی هوا و در انتظار بارش برف و باران بسر می برند.
گوینده ی محترم خبر همچنین اعلام داشت که پرواز جمعیِ 4 میلیون پرنده ی سار در مناطق مختلف شهر رم که با باران فضولات این پرندگان پر جنب و جوش همراه است ، مردم رم را کلافه کرده است.
و اما هدف اشکلک امروز از اعلام این خبر ، هشدار به مردم قدرشناس ایران است که شایستگی های دولت و شهرداری را در راستای زدودن آلودگی هوای ایران ، بیش از پیش قدر بدانند وگرنه خدای رحمان جهت حمایت از این مسئولین محترم ، پرنده های زحمت آفرینی همچون سارها را بر فراز آسمان شهرهای آلوده ی مردم گسیل خواهد داشت تا بجای آنکه این بار لشکری از پرندگان کوچک مانند داستان ابابیل بر فراز آسمان برلین ـ ببخشید ! اصلاح می کنم : ـ بر فراز آسمان ایران هجوم آورند و بارانی از سنگ بر سر آنان ببارد ؛ بارانی از فضولات پرندگان ، آلودگی شهرها و آسمان شان را چندین برابر سازد و آیات جدیدی نازل شود که : 
" یا ایها الناس ! بدانید و هشیار باشید که پرندگانی که ما می فرستیم عادت دارند در سپیده دم شهرها را ترک کنند و به باغهای میوه ی حومه ی شهر بروند. بنابراین مراقب باغ های پسته و زیتون و گردو و دیگر میوه های خود باشید. 
یا ایها الناس ! بدانید و هشیار باشید که این رسولان سبکبال ما بعد از آنکه کل روزشان را به خوردن میوه ها سپری کردند ، به سمت شهر پرواز می کنند و ساختمان ها ، مجسمه ها ، خودروها و خیابان ها را کثیف می کنند.
یا ایها الناس ! بدانید و هشیار باشید که برای جلوگیری از آشیانه سازی این پرندگان در شهر ، باید بادکنک های بزرگی به شکل عقاب ، باز و شاهین بر بام و روی ساختمان های خود نصب کنید تا آنها را بترسانند. درختان خود را هرس کنید و بر پشت بام های خود صدای بلند پرندگانی چون شاهین ها را پخش نمایید. اگر مسئولین قدرت مالی برای سرمایه گذاری روی این اقدامات را ندارند ، مردم باید به شیوه های قدیمی از خودشان مراقبت کنند. آنها باید از چتر استفاده کنند یا دنبال پناهگاه و سرپناهی برای خودشان بدوند ".
.
بار الها !
بار پروردگارا !
خیلی چاکر خواتیم. خیلی خاطر چاکتیم. 
دیگه ماشینای شخصیمونو برای دک و پز و فیس و افاده نمیاریم تو خیابونا ! 
نوکرتیم بخدا !

.

.

آسیه خوئی (ایلیا) ـ دوشنبه 94/10/7 

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی