ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

ای جامه ی زهد کرده تن

سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۳۱ ب.ظ

.

یک کلیه دارم می فروشم به شما
محتاج شدم به نان شب ، آب و غذا
در خانه مستاجری سرد و نمور
امید ندارم به طلوع فردا
یک کلیه دارم میفروشم،، آقا
.
ای پورشه سواره مایه دار جردن
سرمایه گذار بانک ملت،،، مسکن
خود را زده ام چوب حراج بر کاغذ
چسبانده امش به شیشه ، دیوار ،آهن
یک کلیه دارم بخریدش لطفن
.
ای صاحب ویلای شمال و تهران
ای در سفر خارجه ،، هند تا اوکراین
یکبار شدی لنگ کرایه تاکسی؟
بر باد دهی خدا و دین و ایمان
یک کلیه دارم می فروشم ارزان
.
ای بر سر پست و میز،، ره گم کرده
از رشوه خوری له شده...حق بنده
ای شام شب ات کباب و گوشت و دنده
اعصاب و جوانی ام تو کردی رنده
یک کلیه دارم قیمت آن چنده؟
.
یک کلیه دارم می فروشم آقا
در خانه ما نان شده هم وزن طلا
یک شب چه شود شما بیایید اینجا
تا لمس کنید فرق ندار و دارا
یک کلیه دارم از تمام دنیا
.
یک کلیه دارم، یک ، دو جین بدبختی
بیماری و بی خانگی و تنگدستی
مادر، پدر مریض و چند تا بچه
ای هموطنی که سیب زمینی هستی
یک کلیه دارم می فروشم، مشتی
.
یک کلیه دارم من ز مال دنیا
تور اروپا با دیسکو ها مال شما
میکاپ زنان تان شده میلیونی 
شاید بشوند شبیه میس ایز مدونا
یک کلیه دارم می فروشم به شما 
.
شام شب ما، پیاز و آروغ با نان
خوش باش میان رستوران گردان
آن دختر لخت وسط خانه تان
فامیل من است.. به او نگویید : ای جان
یک کلیه دارم،می فروشم ارزان
.
یک کلیه سهم من ز اموال جهان
ای جامه زهد کرده تن ،،، در پنهان
تسبیح کنار .... و مست مشروب شُدید
این قلب و دورویی کی رسد به پایان
یک کلیه دارم، ای به ظاهر انسان
.
.
" عاطفه حسینی الست "

.

.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی