ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

حجاب و پوشش زنان (2)

شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۴ ق.ظ

در کل کره ی زمین فقط شش نقطه وجود دارد که مسئله ی حجاب و رعایت پوشش کامل را برای جامعه ی زنان خود ، اجباری و ضروری می داند که یکی از این شش نقطه ، ایران است (ایران ، سومالی ، مکه ، مدینه و سرزمین های تحت سلطه ی داعش و طالبان). در حالیکه در سایر کشورهای مذهبی که یکی از ادیان جاری در آنها اسلام است تمامی زنان آن جوامع با هر دین و قومیتی ضمن رعایت حجب و حیا مختارند هر نوع پوشش و حجابِ دلبخواه خود را انتخاب کنند و مهمتر از همه اینکه با یکدیگر در کمال مسالمت و صلح و دوستی و تعامل به آبادانی کشور خود می پردازند که یکی از نمونه های بارز آنها کشور مالزی ست.


متأسفانه در کشور ما ـ ایران ـ موضوع حجاب از سوی مفتیان آن تبدیل به معضل و مشکلی دامنگیر با قدمت سی و هشت ساله شده است و گاه این دامنه آنقدر در دوره های بحرانی و حساس کشور بعنوان یکی از ترفندهای سیاسیون جهت منحرف کردن اذهان مردم از سایر معضلات ساری و جاری در کشور مطرح ، گسترده تر و تکرار می شود که تبدیل به مضحکه و موضوعی خنده دار برای پاره ای از مردم ، مخالفان مذهب اسلام ، معترضانِ به نظام و حتی متدینین به دین اسلام و دیگر مذاهب شده است. تا بدان حد که موضوع حجاب ، معنا و ماهیت اصلی خود را دهها سال است که برای قشر جوان در هر دهه از دست داده است و در دیدگاه اکثریت جامعه ، از ارزش به ضد ارزش تبدیل شده است.

موضوعی که می توانست بدون هیچ اجبار و تحکمی بصورت آئین و آدابی قابل انتخاب ، مطرح شده و با حفــظ معنــا و وجهــه ی ارزشمند آن ، این فرصت و اختیار را به دختران و بانوان برای گزینش و یا عدم گزینش چنین پوششی ارائه دهد. 
متأسفانه مدیران ، رهبران و مفتیان جامعه ی ما همیشه تابع تئوری "مدیریت کنترل بیرونی" بوده اند و هیچ سر رشته ای از تئوری انتخاب در هیچ موضوع و زمینه ای در این سی و هشت سال نداشته اند.
.

.
... ادامه دارد

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی