ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

حجاب و پوشش زنان (3)

شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۴۱ ق.ظ

پیش از این در مقوله ی "حقوق جامعه بر رهبران (بخش 1) " نیز گفته بودم که در صورتی که رهبران جامعه بخواهند با تئوری کنترل بیرونی یعنی با تسلط شیوه ها و روش های برآمده از روان شناسیِ تحمیل ، اجبار ، تحکم ، زور و استفاده ی آمرانه از قدرت ؛ تمامی افراد جامعه را ملزم به اجرای سبک خاصی از زندگی کنند ؛ مسلم و واضح است که پذیرش و قبول این تحکمات را فقط آن قشر از جامعه انجام می دهند که در نگرش ها و عقاید خود با آن رهبران ، همسو و هم جهت و چه بسا هم پیاله هستند و دیگر اقشار نیز یا در مقابله با این جبر و استبداد برخواهند آمد و یا کاملا خونسردانه و بی تفاوت به راه و روش پیشین و مقبول خود ادامه خواهند داد.


وضعیتی که در حال حاضر گریبانگیر کشور ایران است یک وضعیت بسیار بحرانی ست که هر آن احتمال درگیر شدن با یک جنگ جهانی از سوی اقتدارگرایانی مانند آمریکا ، روسیه ، انگلیس ، فرانسه ، اسرائیل و ... برای این کشور وجود دارد. کمااینکه حدود پنج سال است در اطراف کشور ایران ، اکثر کشورهای همسایه و کشورهای منطقه در مهلکه های جنگ های داخلی و خارجی به واسطه ی توطئه های چیده شده از سوی کشورهای امپریالیستی و انحصارطلب هستند.


بنابراین دامن زدن به موضوع هایی پیش پا افتاده مانند حجاب زنان از سوی مفتیان ایران ، دقیقاً مثل پاشیدن بذر است برای فرصت طلبان داخلی و خارجی بعنوان اذن ورود آنان به مسائل خصوصی و داخلی کشور. چرا مدیران و مفتیان عرصه های سیاسی ـ مذهبی با بغرنج نشان دادن مسائل داخلی کشور با وجود بحران های عمده ی جاری ، این فرصت را به دست سلطه طلبان خارجی می دهند ؟ فرصت طلبانی که منتظر اضافه شدن توجیهی به توجیهات دیگر خود برای آغاز یک جنگ تحمیلی و چه بسا یک جنگ جهانی بر سر ایران و امثال ایران هستند.
.

.
... ادامه دارد

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی