ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

حقوق جامعه بر رهبران (5)

سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۵۶ ب.ظ

.

در ادامه ی بحث پایانی در بخش 4 از این متن ، باید عرض کنم که بعضی اوقات در برنامه های مختلف سازمان صدا و سیما ، حکایات و داستان های بسیار جالبی مطرح می شود که هر شنونده و بیننده ای که تا پیش از آن گمان بر وابستگی شدید کارکنان این سازمان به گروه ها و جناح های تندرو و دلواپسان داشته است ، متوجه می شود که بعضی از آنها به واقع در این سازمان اسیر و محبوس اند و اگر تاکنون بر سر کار خود باقی مانده اند به این دلیل بوده است که معتقدند نباید صدایی که از تمامی بلندگوهای یک رسانه ی همگانی و عظیم به گوش مردم می رسد ، تک صدایی و جناح محور باشد.

.

یک روز در یکی از برنامه های تلویزیونی ، این داستان بسیار جالب که تاکنون نشنیده بودم بدین مضمون بیان شد :

.
" گاهی شهوتِ لایزال قدرت طلبان در گسترش دامنه ی فجایعِ ایشان برای جامعه به آنجا می رسد که حتی دیگر به خودشان نیز رحم نمی کنند. گرگ ها چه در زمان شکار طعمه های خود و چه در زمان خواب و استراحت ، همیشه شکلی گروهی و دسته ای دارند. حالا شما یک دسته یا یک گلّه گرگ را در نظر بگیرید که روزها از عدم موفقیت آنها برای بدست آوردن شکاری حتی مختصر و خُرد گذشته و خسته و ناتوان از گشت زنی های خود ، هر شب در هنگام استراحت و خواب نیز مثل دیگر ساعات روز باید بر حسب آموزه های غریزی و طبیعی خود در کنار یکدیگر چرت بزنند. 
گرگ های گرسنه و ناموفق در شکار ، به هنگام خواب به این صورت چرت می زنند که حلقه ای از خود بر گرد یکدیگر تشکیل می دهند و طوری در این حلقه می نشینند که همگی رو به یکدیگر قرار بگیرند. گرگ های گرسنه ـ بر خلاف انسان ها یا موجودات دیگر که برای ممانعت از هجوم بیگانه ، در حلقه های خود پشت به پشت یکدیگر می دهند و رو به محیط بیرون از حلقه می نشینند ؛ ـ تا صبح چشم در چشم همدیگر می دوزند و حتی پلک هم نمی زنند تا بتوانند یکدیگر را در تمام ساعات خواب بپایند و مبادا یکی از آنها از غفلتِ لحظه ایِ ایشان استفاده کند و از فرط گرسنگی حمله به خودی را آغاز کند. گرگ ها اینگونه اند. به محض اینکه یکی از آنها لحظه ای به خواب می رود ، بلافاصله بقیه به او هجوم می آورند و جهت رفع جوع و گرسنگی ، تکه تکه و پاره پاره اش می کنند. "
.
معمولا افرادی که قدرت را در دست دارند کسانی هستند که درست و نادرست را با احتساب حفظ موقعیت و قدرت خود تعریف و تعیین می کنند.

.

.

... ادامه دارد

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی