ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

حقوق جامعه بر رهبران (8)

پنجشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹ ق.ظ

.
یکی دیگر از مهمترین حقوق جامعه بر رهبران ، داشتن حق تساوی در برخورداری از تمامی امکانات و شرایطِ اکتساب و تحصیلِ مراحل ارتقاء و رشد خانواده ها و فرزندان شان در همه ی زمینه های علمی ، اقتصادی و فرهنگی ست.

.

هر خانواده در یک جامعه ، این حق را دارد که بخواهد و بتواند برای خود و فرزندانش اگر نه به مساوات و به میزان برخورداریِ طبقه ی وابسته به سیاست های حاکم و طبقات متمول و مرفه ، حداقل طبق طبیعی ترین و مسلم ترین حقوق شهروندی در زمینه ی تحصیل و کسب علوم جهت ارتقاء امکاناتِ یک زندگی ایده آل در ابعاد معنوی و مادی ؛ دارای اختیار ، اراده و امنیت کافی و لازم باشد.

.

در جامعه و اجتماعی که همه ی افراد آن برای دوام و بقای کشور خود از جان و مال و وقت و فکر خود و خانواده های خود به یک نسبت مساوی سرمایه گذاری می کنند ، هیچ شخص و یا هیچ گروهی نمی تواند و نباید این حق را به خود بدهد که برای تک تکِ خانواده ها و افراد آن ، در خصوص عدم حق برخورداری از حتی ابتدایی ترین و طبیعی ترین حقوق مسلم شهروندی ـ یعنی کسب موقعیت ها و امکان تحصیلات عالی ، شغلی ، اجتماعی و رفاهی ـ تعیین تکلیف کند و تصمیم گیری داشته باشد.

.

حقوق و شرایطی که در فوق ذکر شد یکی از مهمترین حقوق مسلمی ست که بنیان گذاران هر حکومت غیر مستبدی در هر کشوری از سراسر جهان برای مردمان خود قائل هستند. اما ...
.

.
... ادامه دارد

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی