ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

حقوق جامعه بر رهبران (9)

پنجشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۰۴ ق.ظ

.
اما در کشورهای اسلامی ، برقراری این مساوات و عدالت ها باید چشمگیرتر و چشم نوازتر باشد. چرا که پیشوای دینی حکومت های اسلامی ، مولا و رهبری ست که عدالت ورزی و عدالت گستری وی در حکومت پنج ساله اش نسبت به حتی مخالفانش بر هیچکس پوشیده نبوده و نیست.

.
بنابرین برای یک حکومت اسلامی باید بسیار کسر شئونات قائل شد که در اجرائیات قوانین و اصول خود تعداد کثیری از خانواده ها را تنها به دلیل اختلافات نظری و فکری ، از برخورداری از طبیعی ترین و مسلم ترین حقوق اجتماعی و شهروندی محروم سازد.

.

طی سخنان خارج از شئونات مذهبی و قوانین اجتماعی و انسانیِ یکی از خطیبان که چندی پیش در جمعی از دوستان و پیروان خود مطرح کردند ، گویا ایشان وانمود به عدم اجرای این تبعیض ها و تازگی داشتن این استثناء قائل شدن ها در بعضی کشورها داشتند. در حالیکه حداقل قریب به چندین دهه از اجرای این طرح مستبدانه می گذرد و مطرح کردن آن و تصویب کردن و صحه گذاشتن بر درستی اینگونه تبعیضات بصورت شفاف و علنی از سوی ایشان ، تنها می تواند این معنا را برساند که : "خدایان بی هیچ ترس و واهمه ای ، حق خدایی بر تمام انسان های سراسر دنیا را دارند و هر چه برای مردمان اراده کنند اراده ی خداوندی ست".

.
اگر در این متن ، خانواده هایی را که از نقطه نظرات فکری ، سیاسی و مذهبی با حاکمین یک جامعه اختلاف نظر دارند با حروف اختصاری "الف تا ی" بنامیم ، این نوشتار طبق استثنائاتی که تبعیضاتِ حکومتیِ بعضی از کشورها در جهان برای مردمان در مقایسه با دیگر افراد نورچشمیِ خود قائل می شوند و اراده می فرمایند ، چنین ادامه می یابد :

.

* ما خداوندگاران اراده می کنیم که بعضی فرزندان از خانواده های "الف تا یا"ی کشورهای اسلامی نباید تحصیلات عالی داشته باشند. این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم کدام فرزند از کدام خانواده تحصیلات عالی داشته باشد.
* ما خداوندگاران اراده می کنیم که برای حضور در میادین نبرد در مقابله با تهاجمات و حملات دشمن و بیگانه به کشورهای اسلامی نباید از سربازهای فداکار و باخلوص خود استفاده کنیم. تعداد این مخلِصین و مخلَصین بسیار اندک است و ما نباید نیروهای خود را از دست بدهیم. 
* ما خداوندگاران اراده می کنیم که باید بر ذهن و اندیشه ی فرزندان خانواده های "الف تا یا" ی کشورهای اسلامی در محیط هایی خارج از محیط خانواده تسلط داشته باشیم و آنها را برای حضور در جبهه های جنگ تربیت و سپس اعزام بفرماییم.
* ما خداوندگاران اراده می کنیم که فرزندان خانواده های "الف تا یا"ی کشورهای اسلامی هرگز نباید به داشتن پُست ها و مشاغل سطح بالا منصوب شوند. تنها به این دلیل که ممکن است در آینده ، آنها نیز مانند بعضی از اعضای خانواده های اجدادی خود به صورت فطری و ذاتی به مخالفت با سیاست های ما گرایش پیدا کنند.
* ما خداوندگاران اراده می کنیم که خانواده های "الف تا یا"ی کشورهای اسلامی نباید از امکانات رفاهیِ مکفی برخوردار باشند. تنها به این دلیل که به پشتوانه ی تمول مالی خویش قادر خواهند بود تا از امکانات بالای تحصیلی ، شغلی و حق انتخابِ ادامه ی حیات در هر یک از کشورهای بیگانه (!!) را بیابند و برخوردار شوند.
* ما خداوندگاران اراده می کنیم که ...
.

.
... ادامه دارد

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی