ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

غنیمتی ست قفس ای پرنده جان !

يكشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۰۹ ق.ظ

.

خوشا به حال خدایان که لامکان هستند
و فارغ از سگ و قاضی و پاسبان هستند !

کمین نکرده و دنبالشان نمی افتند
همین که سایه ندارند در امان هستند !

خوشا به حال کسانی که زنده اند فقط
به زعم اینکه پس از مرگ جاودان هستند !

زبان بریده و لالند در مقابل ظلم
و پیش خلق خدا این هوا زبان هستند !

و ساکتند که بی دردسر بلمبانند
وگرنه عاشق آزادی بیان هستند !

ازاین طرف همه خود را مدرن می خوانند
از آن طرف پی دوران باستان هستند !

در آن زمان همه دنبال این زمان بودند
در این زمان همه دنبال آن زمان هستند !

چه پیش آمده یاران که خانه ها حتی
به پایداری دیوار بد گمان هستند ؟

بگو طناب شما را به عرش خواهد برد
به بچه ها که به دنبال نردبان هستند !

غنیمتی ست قفس ای پرنده جان که هنوز
گلوله های زیادی در آسمان هستند !

به دستبند تو سوگند دستمان بند است
که در حقیقت در بند، بندگان هستند

قلم به دستی و باید قلم شود پایت
که از قدیم سگان لنگ استخوان هستند

من و تو ایم و همین واژه های سرگردان
به ما چه خلق چنین اند و یا چنان هستند

"اگر جهان همه دشمن شود به دولت دوست
خبر ندارم از ایشان که در جهان هستند"
.

.
"رحیم رسولی"

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی