ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

Jeysholghatl

يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۱۷ ب.ظ

شکلک دویدن,,smiley running,,مبتسم تشغیل,بـــــــــــدون شــــــــــرح ...شکلک ورزشی,شکلک های ورزشی,شکلک دو میدانی,شکلک تمرین ورزشی,شکلک دویدن,,get more exercise,smiley athletics,smiley running,,الحصول على المزید من ممارسة,مبتسم ألعاب القوى,مبتسم تشغیل,

شکلک مطالعه,شکلک درس خون,شکلک عینکی,,get this,smiley Blood Lessons,smiley glasses,,الحصول على هذا,مبتسم دروس الدم,نظارات مبتسم,

شکلک ذره بین,,magnifying glass icon,,رمز النظارة المکبرة,شکلک موزی,شکلک های موزی,,smiley banana,get banana,,مبتسم الموز,الحصول على الموز,

شکلک در گوشی,شکلک های درگوشیشکلک درگوشی,شکلک پچ پچ,,get on the phone,get Drgvshyshklk Board,get buzz,,الحصول على الهاتف,الحصول على Drgvshyshklk المجلس,الحصول على شرب حتى الثمالة,

شکلک گریه میمون کوچولو,شکلک گریهشکلک های گریه,,smiley crying little monkey,smiley Gryhshklk and cry,,مبتسم البکاء قرد صغیر,مبتسم Gryhshklk وصرخة,

همیشه به حرف دال ( "د" ) شک داشته ام مثل : دروغ ، دسیسه ، دغل کاری ،

دورویی ، دشمنی ، دنائت ، دریوزگی ، دون پروری ، دلقک بازی ، دوز بازی ، دومینو ،

دام ، دار ، دنیـــا ، دکان ، دربـــار ، دوشیــدن ، دوختــن ، دوئــل ، دروازه غار ، دیو ، داس ،

دستبند ، دستگاه ، دادگاه ، دفتر ، درآمد ، دشنه ، دامن ، دالان ، دایره ، دوُر ، دوست ، درگاه ، 

دبّه ، دَد ، دلار ، دلاور ، دَم ، دُم ، دمادم ، دارو ، درمان ، دیوان ، دیروز ، دیشب ، دیوار ، دیوار ، دیوار...

دِ دِ دِ دِ دِ ... دِژاوُ

دِژاوُ

دِژاوُ ...

دوشنبه 1392/12/12 ساعت 1:40 شباهنگام

*  *  *  *  *  *  *  *

تعداد بازدید کننده های این پُست : 866 نفر

[تصویر:  s0iyu6p8y60yahxo570g.jpg]

مشرق نیوز ـ تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲

سردار جزایری :
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با تایید آزادی سربازان ایرانی گروگان گرفته شده در پاکستان گفت: مجموعه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کشور در این امر دخیل بودند.
به گزارش مشرق :
سردار مسعود جزایری دقایقی پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه در قم اظهار کرد: پنج سرباز ایرانی که در مرزهای شرقی ایران گروگان گرفته و به پاکستان منتقل شده بودند آزاد شده‌اند.


وی افزود:
مجموعه دستگاه های امنیتی و انتظامی کشور تلاش کردند تا این قضیه را فیصله دهند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این قضیه مشکلات فراوانی را به وجود آورده بود گفت: مذاکراتی با دولت پاکستان صورت گرفت و در نهایت به آزادی گروگان‌ها انجامید.
منبع: فارس

زنـــــــــــــــــــده باد آزادی

*  *  *  *  *  *  *  *

عکس/ سرباز پرنده باز

خبرگزاری فارس ـ شنبه 1392/12/10 ـ ساعت 15:53

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کویته ، نیروهای مرزی پاکستان ساعتی پیش برای آزادی گروگانهای ایرانی وارد عمل شدند.

بر اثر عملیات نیروهای مرزی پاکستان (FC) نزدیک مرز ایران 11 شبه نظامی خارجی دستگیر شدند.

واسع خان سخنگوی نیروهای مرزی پاکستان در گفتگو با خبرنگاران در کویته مرکز بلوچستان پاکستان اعلام کرد : 2 تن از شبه نظامیان دستگیر شده اهل تانزانیا و یک نفر از آنان اهل یمن است. هنوز هویت بقیه شبه نظامیان مشخص نیست.

در عملیات نیروهای مرزی پاکستان 13 موشک و تعداد زیادی فشنگ و سلاح خودکار از شبه نظامیان به غنیمت گرفته شد.

هنوز از وضعیت پنج سرباز گروگان ایرانی اطلاعی در دست نیست.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام /.

*  *  *  *  *  *  *  *

مشرق نیوز ـ تاریخ انتشار: 10 اسفند 1392 - 16:36

آزادی 5 مرزبان در حد احتمال است

استاندار سیستان و بلوچستان میگوید که آزادی 5 مرزبان ایرانی تا این لحظه، در حد احتمال مطرح است.
به گزارش مشرق، اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام این مطلب گفت: با این وجود، مقامات پاکستانی گفتهاند که خبر خوشی را اعلام خواهند کرد.
اخبار آزادی این 5 سرباز مرزبان ایرانی در حالی توسط منابع خبری مخابره می شود که تا لحظه ارسال این خبر، منابع رسمی در این باره اظهارنظر نکردهاند.
حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان به من در تماسی اعلام کردند که هنوز خبر موثقی دریافت نشده اما خبر داریم که ارتش پاکستان عملیات ویژهای را برای آزادی این مرزبانان انجام داده است. و به زودی اخبار خوشی در این زمینه اعلام میشود.
دفتر علی عبداللهی معاون امنیتی وزارت کشور نیز در این باره به تسنیم گفت که هنوز خبر رسمی مبنی بر آزادی این مرزبانان دریافت نکردهایم.
محمدسعید اربابی نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتوگو با خبرنگار گروه مجلس خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: طی عملیات ارتش پاکستان، یازده ایرانی آزاد شدهاند، با این وجود هویت این افراد هنوز مشخص نیست و نمیدانیم که 5 مرزبان جزو آنها هستند یا خیر.
هدایتالله میرمرادزهی نماینده مردم سراوان نیز در گفتوگو با تسنیم در این باره خاطرنشان کرد: هنوز خبر تایید شدهای به دست ما نرسیده است.
ناصر کاشانی نماینده زاهدان نیز به تسنیم گفت: عملیات مرزبانان پاکستانی در منطقه حضور گروهک تروریستی جیشالعدل قطعی است اما اینکه منجر به آزادی 5 سرباز کشورمان شده باشد، هنوز قطعی نیست.
منبع: تسنیم

*  *  *  *  *  *  *  *

منابع خبری پاکستان از آزادی مرزبانان ایرانی خبر دادند

منابع خبری پاکستان گزارش دادند که در عملیات نیروهای سپاه مرزی این کشور در روز شنبه 11 تبعه خارجی از جمله مرزبان ربوده شده ایرانی را در مناطق ایالت بلوچستان نزدیک مرز با ایران آزاد شدند.
به گزارش مشرق، شبکه خبری دنیا نیوز به نقل از خان وصی سخنگوی نیروهای سپاه مرزی پاکستان گزارش داد که در عملیات امروز نیروهای امنیتی در منطقه تربت ایالت بلوچستان درجنوب غربی این کشور 11 تبعه ربوده شده خارجی از چنگ تروریست ها نجات داده شدند.
دنیا نیوز پس از آن در خبر فوری (بدون اشاره به تعداد مرزبانان پیدا شده کشورمان) گفت: مرزبان ربوده شده ایران نیز در میان اتباع خارجی آزاد شده در منطقه تربت قرار دارند.
براساس این گزارش، نیروهای سپاه مرزی چند تبعه متعلق به کشورهای یمن و تانزانیا را یافته اند و استعلام به منظور مشخص کردن ملیت سایر افراد نیز در حال انجام است.
پیشتر، مقامات ایران و پاکستان کمیته مشترکی به منظور رسیدگی به امور مرزی و تلاشهای مشترک برای یافتن مرزیانان ربوده شده ایرانی در نشست سه روزه کمیسیون مشترک مرزی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان تشکیل داده بودند.

*  *  *  *  *  *  *  *

جام نیوز ـ تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ - ۰۶:۲۸

جیش العدل: حکم اعدام 5 سرباز ایرانی صادر شد + تکمیلی ***
جیش العدل مدعی شد که حکم اعدام سربازهای ایرانی در محکمه شرعی صادر شده و آنها قصد دارند گروهبان ایرانی را به شهادت برسانند. با این حال، تلاش های دیپلماتیک برای آزادسازی این سربازها ادامه دارد.

به گزارش سرویس گیشه جام نیوز، ۱۷ بهمن ماه بود که ۵ سرباز ایرانی در مرز ایران و پاکستان ناپدید شدند. دو روز بعد، گروهک تروریستی جیش العدل تصویری روی توییتر خود منتشر کرد که سربازان ایرانی را در اسارت نشان می داد.

مهرنوشت: جیش العدل در مقابل ۵ سرباز ایرانی خواستار آزادسازی حدود ۴۰۰ نفر از زندانی‌های اهل تسنن شده بود. این گروهک باز هم روی توییتر نوشته بود: «بیایید معاوضه کنیم! اگر این سربازان برای حکومت ایران مهم هستند به خواسته جیش‌العدل تن بدهید! ما قبلا اعلام کردیم که برای سربازی به بلوچستان نیایید! حالا که می آیید جوابگو باشید.»

با این حال، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به این درخواست گفت: «طرف حساب ما دولت پاکستان است و اگر مذاکره‌ای قرار است انجام شود، خود آن‌ها باید این کار را بکنند.» وزیر کشور هم در پاسخی مشابه گفته بود: «ما آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم و قطعا با اقتدار با این مسئله برخورد می‌کنیم. ما به‌طور جدی هم از طریق دستگاه‌های انتظامی و دیپلماسی و هم از طریق دستگاه‌های نظامی پیگیر آزادی مرزبانان وطن هستیم.»

دیروز اما این گروهک تروریستی در صفحه توییتر خود مدعی شد که یک نفر از اعضای آنها اعدام شده و آنها هم قصد اعدام یکی از گروگان های ایرانی را دارند. ساعاتی بعد از انتشار این پیام هم، پیام دیگری مبنی بر صدور حکم اعدام ۵ سرباز منتشر شد. در این پیام آمده بود: حکم اعدام ۵ سرباز ایران در محکمه شرعی صادر شده است.

 

قدم‌های دیپلماتیک

در ۳هفته ای که از ربودن سربازهای ایرانی در نقطه صفر مرزی می گذرد، وزارت کشور و وزارت امور خارجه رایزنی هایی را با مقامات پاکستانی داشته اند. این رایزنی ها اگرچه محرمانه بود اما به گفته حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور و سخنگوی این وزارتخانه می‌توان به آزادی سربازان امیدوار بود.

تکمیلی *** : لحظاتی پیش رسانه های پاکستانی از آزادی 5 مرزبان ایرانی خبر دادند.

*  *  *  *  *  *  *  *

جنوب نیوز ـ پایگاه خبری تحلیلی جنوب کشور ـ تاریخ : 1392/12/8 ساعت 14:9 
تهدید جیش العدل به اعدام یکی از 5سرباز ایرانی


ممکن است فیلم منتشر شده از لحظه گروگان‌گیری سربازان ساختگی باشد

قائم مقام وزیر کشور و سخنگوی وزارت کشور درباره تهدید اخیر جیش‌العدل به اعدام یکی از پنج سرباز گروگان گرفته شده ایرانی، اظهار کرد: ما از این موضوع اطلاعات لازم را داریم و در همین رابطه نیز در محل، اقداماتی در حال انجام است که نمی‌توان به ذکر جزئیات آن پرداخت.

به کزارش جنوب نیوز، حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: به محض به نتیجه رسیدن این اقدامات و فعالیت‌هایی که در این رابطه در حال انجام است، نتیجه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وی همچنین با بیان اینکه "به آزادی سربازان گروگان گرفته شده امیدواریم"، درباره آخرین اقدامات و فعالیت‌ها در این زمینه گفت: جزئیات اقدامات انجام شده قابل طرح نیست اما می‌توان به آزادی این سربازان امیدوار بود.

سخنگوی وزارت کشور درباره فعالیت‌های هیأت اعزام شده به بلوچستان پاکستان نیز اظهار کرد: این هیأت اقدامات لازم را انجام می‌دهد و دولت پاکستان نیز همکاری‌هایی با ما داشته است.

 

ممکن است فیلم منتشر شده از لحظه گروگان‌گیری سربازان ساختگی باشد

امیری درباره فیلمی که اخیراً از سوی جیش‌العدل منتشر و ادعا شده بود که آن فیلم مربوط به لحظه گروگان‌گیری مرزبانان ایرانی است، گفت: این فیلم که از یکی از رسانه‌های خارجی پخش شد، نیاز به نگاه کارشناسی دارد و برای آن فرض‌های مختلفی متصور است از جمله این فیلم ممکن است ساختگی یا مونتاژ باشد یا اینکه بخشی از آن درست و بخش دیگری از آن نادرست باشد.

 

قائم مقام وزیر کشور بار دیگر تاکید کرد که باید به سلامتی و آزادی این سربازان امیدوار بود.

 

صفحه منتسب به گروهک تروریستی جیش‌العدل در توئیتر، با انتشار پیامی تهدید کرده که قصد دارد یکی از پنج سرباز ایرانی را که اخیراً ربوده است، به شهادت برساند.

 

در پیام منتشر شده در این صفحه، ادعا شده است که به دلیل اعدام یکی از اعضای این گروهک توسط جمهوری اسلامی ایران، قصد دارند یکی از مرزبانان ایرانی را اعدام کنند.

*  *  *  *  *  *  *  *

سایت تحلیلی خبری "عصر ایران" ، امروز 8 اسفند 1392 در ساعت 20:44 در گزارش خود نوشت :

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: نیروی انتظامی به همراه سپاه، وزارت اطلاعات و دستگاه دیپلماسی، برای آزادی مرزبانان ربوده‌شده در تلاش است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دیپلماسی برای آزادی مرزبانان ربوده شده در تلاش هستیم.
وی افزود: سابقه کار در شرق کشور نشان داده که گروهک‌های تروریستی دارای هیچ منطق خاصی نیستند و رفتار خشن دارند، البته تصمیم گیرنده هم خودشان نیستند.
احمدی‌مقدم ادامه داد: دولت پاکستان نیز قول داده همکاری لازم را برای آزادی مرزبانان انجام خواهد داد و خاک کشور همسایه کمتر زمینه فعالیت گروهک‌های تروریستی باشد.
فرمانده ناجا ادامه داد: خوشبختانه شاخص‌های امنیتی سیستان و بلوچستان نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته و این استان در مقابله با تجاوز مرزی، آدم‌ربایی، قتل، مقابله با تروریست، نزاع و شرارت در کشور از متوسط کشور وضعیت بهتری دارد.
وی گفت: در سال‌های اخیر بقایای گروهک‌های تروریستی متاسفانه حوادثی را در مرز به وجود آورده که اگر این‌ها نبود این استان از امن‌ترین استان‌های کشور بود.
(پایان گزارش)
پ.ن. 1 :
     جناب فرمانده ناجا فیلم ربوده شدن سربازها را مشاهده نکرده اند گویا. ! ! ! ! ! ! ! !
     اگر یک چادر صحرایی نشاندهنده وضعیت بهتر شــاخص های امنیتی مرزهایمان است،
     پس زمانی که وضعیت مناسبــی از تجهیـــزات پیشرفته ی ایمنـــی جهت حـــــراست از
     سرحدات و امنیت مرزبانان وجود نداشته است ؛ چگونه بوده است آیـــــــا ؟؟؟؟؟؟؟؟

*  *  *  *  *  *  *  *

http://dana.ir/File/File/46773

فیلم کامل ربوده شدن ۵ مرزبان ایرانی + دانلود

امروز پنجشنبه 8 اسفند 1392 بنا به گزارش آبدانان نیوز :

فیلمی در شبکه اجتماعی «یوتیوپ» منتشر شده است که گفته می شود عملیات ربودن پنج مرزبان ایرانی را توسط گروه بلوچ «جیش العدل» نشان می دهد.

به نقل از دانا، در این فیلم، که آرم این گروه شبه نظامی را دارد، عملیاتی به تصویر کشیده شده که نزدیک شدن شبه نظامیان العدل را به چادری در منطقه مرزی نشان می دهد.
در این فیلم، پنج سرباز ایرانی حضور دارند که ناگهان توسط شبه نظامیان محاصره شده و دستگیر می شوند.
عملیات ربوده شدن پنج مرزبان ایرانی، ۱۸ بهمن ماه گذشته صورت گرفته است.
«جیش العدل» اعلام کرد آماده است در مقابل آزادی ۳۰۰ زندانی سنی مذهب در ایران و سوریه، مرزبانان ایرانی را که سربازان نظام وظیفه هستند، آزاد کند.
این درخواست «جیش العدل» با مخالفت علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روبرو شد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، بروجردی این گروه را «تروریستی» توصیف کرد و گفت: «طرف حساب ما دولت پاکستان است و اگر مذاکره‌ای قرار است انجام شود، خود آن‌ها باید این کار را بکنند.»
آبان ماه گذشته هم «جیبش العدل» مسئولیت قتل بیش از ۱۰ مرزبان نیروی انتظامی ایران را بر عهده گرفت.
در پی آن دادستان زاهدان بلا فاصله اعلام کرد که ۱۶ نفر از «افراد شرور که پیش از این حکم اعدام آن‌ها در مراجع عالی قضایی به تایید رسیده بود ولی بنا بر دلایلی اجرای حکم آن‌ها به تعویق افتاده بود» اعدام شدند.

*  *  *  *  *  *  *  *

کشف محل استقرار ۵ مرزبان ربوده شده ایرانی در پاکستان

به گزارش خبررسانی تیر پرس در تاریخ 5 اسفند 1392 :


رییس اداره امور اجتماعی وزارت خارجه گفت : تاریخ نمی دهم اما این مشکل در روزهای آینده به خوبی حل می شود.

پاکستان محل اختفای گروهک موسوم به جیش العدل و محل نگهداری مرزبانان ایرانی را در آن کشور یافته است.

به گزارش تیر پرس به نقل از واحد مرکزی خبر ، رییس اداره امور اجتماعی وزارت خارجه امروز در همایش بررسی راهکارهای توسعه روابط تجاری ایران با ترکمنستان با اعلام این خبر گفت : تاریخ نمی دهم اما این مشکل در روزهای آینده به خوبی حل می شود.

محمد رفیعی افزود : مقام های پاکستانی توانسته اند محل اختفای این گروهک تروریستی را بیابند.
گروهک تروریستی جیش العدل ماه گذشته ۵ نفر ار مرزبانان ایرانی را در مرز پاکستان ربود.

*  *  *  *  *  *  *  *

اعزام هیاتی به پاکستان برای آزادی سربازان

به گزارش خبررسانی تیر پرس در تاریخ 2 اسفند 1392 :         0

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از اعزام هیاتی به بلوچستان پاکستان جهت مذاکره برای آزادی سربازان گروگان گرفته شده خبر داد.

به گزارش تیر پرس،علی عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما در حال پیگیری اقدامات لازم برای آزادی ۵ سرباز گروگان گرفته شده هستیم و در این راستا از روز ۳۰ بهمن‌ماه هیاتی از استانداری سیستان و بلوچستان با مسوولیت معاونت امنیتی استانداری و با حضور نمایندگان دستگاه‌های دیگر به بلوچستان پاکستان رفته‌اند و در حال مذاکره برای آزادی سربازان هستند.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه گزارش‌هایی از اقدامات این هیات به دست رسیده است، به بیان این نکته بسنده کرد که در این باره به موقع اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

*  *  *  *  *  *  *  *

 سربازان ربوده شده

تلویزیون «العربیه» فیلمی از پنج سرباز ربوده شده ایرانی منتشر کرده که گفته می‌شود روز پنجشنبه ۲۴ بهمن به این سایت ارسال شده و در آن سربازان ایرانی خواستار پذیرش درخواست‌های ربایندگان از سوی جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

http://fararu.com/files/fa/news/1392/11/28/109400_735.flv

دانلود: فیلم درخواست سربازان ربوده شده ایرانی

به گزارش جهان نیوز در تاریخ چهارشنبه 7 اسفند 1392 ساعت 00:26 تصویر فوق جدیدترین تصویر از 5 سرباز ربوده شده است.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه پنج مرزبان ربوده شده توسط گروهک موسوم به جیش العدل در سلامت کامل بسر می برند، گفت: به رهایی این پنج مرزبان از چنگ تروریست ها امیدوار هستیم و پیگیری ها در این خصوص ادامه دارد.

*  *  *  *  *  *  *  *

به گزارش مشرق در 27 بهمن ماه 1392 ، نزدیک به ده روز از ربودن 5 سرباز ایرانی در منطقه مرزی "جکیگور" می گذرد.

از شنبه گذشته که گروهک تروریستی جیش العدل تصاویر این سربازان را منتشر کرد و مسئولیت ربودن آن‌ها را به عهده گرفت، تاکنون دیگر هیچ خبری از آنان به دست نیامده است.

این گروهک، بازمانده گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی است که تقریبا دو ماه پیش هم 14 مرزبان ایرانی را در منطقه مرزی سراوان به شهادت رساند.

انتشار تصویر 5 سرباز ربوده شده ایران با دستانی بسته و لب هایی خشکیده ، رنگ هایی پریده و چهره هایی نگران احساسات ایرانیان را جریحه دار کرد تا با خانواده چشم به راه این سربازان همراه شوند.
ایرانی‌ها در یک اقدام خودجوش در شبکه های اجتماعی حمایت خود را از این سربازان و انزجار خود را از گروهک جیش العدل اعلام کردند.

آنچه به این حس بیشتر دامن می زد ، موج نگرانی بود در چشمان سرباز سمت چپ تصویر که در تمام تصاویر منتشر شده چشم به دوربین دوخته و بازگشتی را، کنکاشی را، نجاتی یا کورسوی امیدی را از دریچه دوربین می جست :

http://multimedia.webzine.mehrnews.com/Original/1392/11/23/IMG12302765.jpg

این اقدام از آن جهت قابل اهمیت بود که گروهک جیش العدل ابتدا در همین شبکه اجتماعی تصاویر این 5 سرباز را منتشر کرده و مدعی ربودن آن ها شده بود. موضوع چنان داغ شد که شبکه های خبری دنیا از جمله بی.بی.سی فارسی، شبکه خبری الجزیره ،پایگاه خبری المانیتور و سایر شبکه های خبری در گزارش هایی به حمایت از این 5 سرباز ایرانی پرداختند :

http://multimedia.webzine.mehrnews.com/Original/1392/11/23/IMG12331337.jpg

این توئیت شاید یکی از جذاب ترین توئیت ها درباره سربازان ربوده شده ایرانی بود. یکی از کاربران این شبکه آرزوی سلامتی برای 5 نفر را می کند و این پنج نفر را اینگونه می شمارد: 1- سرباز وطن 2 - سرباز وطن 3- سرباز وطن  4 - سرباز وطن 5 - سرباز وطن
یکی دیگر از کاربران شبکه توئیتر با انتشار تصویر این 5 سرباز، برای هر کدام یک بار نوشته است: «جانم فدای تو» :

http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/92-11/23/64869-195290-1392187341.jpg

برخی از کاربران این شبکه با مادران این سربازان همدردی کرده و گفته اند نگران فرزندان آن ها هستند. «بانو! نترس روزهای بهاری نزدیکند و پرستو هامان به وطن باز می گردند» یکی از همین پیام هاست. برخی هم توصیه هایی داشته اند که چه باید بنویسیم و چه نباید بنویسیم. تکرار برچسب آزادسازی سربازان ایرانی و موجی که در توییتر راه انداخت، این برچسب را در روزهای گذشته تبدیل به برچسب داغ توییتر کرد و در فیس بوک هم موجی مشابه آن به راه افتاد. بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی، عکس این 5 سرباز را به عنوان تصویر نمایه خود انتخاب کردند. آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه در نوشته ای در همین فضای مجازی، اقدام گروهک تروریستی جیش العدل را محکوم کرد.

برچسب #FreeIranianSoldiers در گوگل پلاس هم ایجاد شد و کاربران این شبکه با انتشار تصاویر و طرح های گرافیکی زیر این برچسب نگرانی خود را از وضعیت این 5 سرباز ایرانی اعلام کردند. یکی از کاربران این شبکه می نویسد که تا وقتی برادرانش در اسارت هستند نمی تواند آرام بنشیند.
گروهک تروریستی در پست های پی در پی توییتری خود، آزادی این سربازان ربوده شده را مشروط به آزادی زندانیان امنیتی خود در ایران کرده است. این گروهک با گذاشتن عکس توییت های تهدید ایرانیان نوشته است تا زندانیان این گروهک را آزاد نکنند، اسرای سرباز ایرانی را آزاد نخواهد کرد.

*  *  *  *  *  *  *  *


سربازان اکنون کجا هستند؟
«علی‌ عبداللهی» معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور از دستور «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» ، وزیر کشور در جهت تشکیل کمیته‌ای برای آزادی سربازان گروگان‌‌ گرفته‌ شده خبر داد و گفته است: «با توجه به اخباری که داریم آنها این سربازان را به پاکستان برده‌اند و وزارت‌ خارجه نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد». حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه «باید به آزادی این سربازان امیدوار بود» گفته است : «از سوی دستگاه‌های امنیتی- انتظامی اقداماتی در حال انجام است که نمی‌توانیم آنها را فعلا اطلاع‌رسانی کنیم.»
وزارت خارجه ایران، روز یکشنبه نور محمد جدمانی، سفیر پاکستان را احضار و مراتب ناخرسندی و اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرد.
سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی هم با اعلام اینکه موضوع ربودن پنج مرزبان کشورمان را از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می کنیم، گفت: ما همچنان به دولت پاکستان در خصوص نحوه کنترل مرزهایش معترضیم (!!). چطور می شود در نقطه صفر مرزی عده ای می آیند و مرزبانان ما را می دزدند، این موضوع را از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیری می کنیم.
واکنش فرمانده نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران به این خبر :

http://media2.afsaran.ir/sin22iK_535.jpg

*  *  *  *  *  *  *  *

یگان ویژه صابرین از یگان های ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران است که به گفته سردار مرتضی میریان فرمانده یگان ویژه صابرین در شمال غرب و جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه از "زبده ترین یگان های ویژه در دنیا " به حساب می آید.
برای آزادی 5 سرباز ایرانی به منطقه اعزام شدند :

http://media2.afsaran.ir/siVUTtb_535.jpg

در روزگاری که بنا به گفته مقامات نظامی و انتظامی کشور، تنها راهکار نجات این مرزبانان اقدامات دیپلماتیک و رایزنی با دولت پاکستان است، انتظار این است که وزیر خارجه خنده را بر خود حرام کند و تا زمان رهایی فرزندان میهن که فرزندان او نیز محسوب می‌شود اجازه نقش بستن لبخند بر لبها را به خود ندهد.
انتظار است که فرمانده نیروی انتظامی تا زمان رهایی فرزندانش از چنگال تروریست‌های وهابی، خواب را بر خود حرام کند و انتظار است که رئیس جمهور کمی از قاطعیت خود را نشان دهد. انتظار است سیاسیون ما پلک روی هم نگذارند و در پی یافتن راه حلی برای پاکسازی پاکستان از تروریست‌ها باشند.
اکنون که تنهایی، سکوت، سرما و امید تنها همدمان سربازان میهن است ؛ خدایا تو مرزبانانمان را تنها نگذار و بگذار امید در دل آنها زنده بماند.

*  *  *  *  *  *  *  *

در تاریخ 92/11/26 آخرین وضعیت 5 مرزبان ربوده شده چنین اعلام شد :

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور آخرین وضعیت ۵ مرزبان ربوده شده را تشریح کرد.

علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درخصوص آخرین اقدامات جهت آزادی 5 مرزبان ربوده شده ایرانی، گفت: هیئتی برای پیگیری این موضوع مشخص شده و انشا‌ءالله به استان سیستان و بلوچستان خواهند رفت. (!!!!!!!!)

وی در پاسخ به این سوال که آیا سایر بخش‌ها هم در این زمینه پیگیری‌های لازم را صورت می‌دهند؟ اظهار داشت: بله، پیگیر هستند. وزارت‌خارجه و سفیر ایران در پاکستان پیگیر آزادی این مرزبانان هستند. وزارت کشور هم در این زمینه کمیته‌ای با دستگاه‌های دیگر تشکیل داده است. (!!!!!!!!!!)

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درخصوص آخرین وضعیت 5 مرزبان ربوده شده، گفت:

آخرین خبرهای ما حکایت از زنده بودن این مرزبانان دارد. (!!!!!!!!!!!)

"ما خواهان آزاد سازی 5 سرباز میهن خود هستیم ، غافل از اینکه 3 سرباز دیگر هم چند شب قبل ، گروگان گرفته شدند"

پ.ن. 1 : آیا این یک تله است تا ایران به جنگی ناخواسته وادار شود ؟

پ.ن. 2 : اگر ناخواسته است ،

             چرا دو ماه پیش که 14 مرزبان ایرانی را در منطقه مرزی سراوان به شهادت رساندند ،

             چنین اقدامات فراگیری در نظر گرفته نشد ؟

پ.ن. 3 : اگر خواسته است ،

             چرا چند شب پیش هم مجددا 3 سرباز ایرانی گروگان گرفته شده اند ؟

پ.ن. 4 : آیا این جریان یک توطئه از جانب اجانب خودی و غیر خودی ست برای سنگ اندازی بر سر راه اصلاح طلبان

             تا به اهداف گرانسنگ خود نرسند ؟! اجازه ی ورود بیگانه به خاک کشور به خاطر جنگ احزاب با یکدیگر ؟

             این وسط ، مردمان هم چغندرند دیگر !؟ اصن یه وعظی ... !!!!

پ.ن. 5 : اگر به جای این سربازان از نهادهای دیگری مثل بسیج ، سپاه و ... گروگان گرفته شده بود ، آیا بعضی از

             مردم ، باز هم فرزندان خود را پیش از شروع جنگ احتمالی به خارج از کشور گسیل نمی داشتند ؟؟!!

پ.ن. 6 : آیا قرار است برای فعال کردن کارگردانان کشورمان یک سناریوی زنده ترتیب داده شود تا جامعه ی زنده و

             پویا داشته باشیم ؟ سناریویی مانند سناریوی فیلم " نجات سرباز رایان " ؟!!

             در جایی راجع به این فیلم خواندم کـه :

http://rozup.ir/up/dilpil720/saving_private_ryan.jpg

«نجات سرباز رایان» در بطن خشونتی که از سراسر فیلم می‌بارد، پوچی و بیهودگی دخالت آمریکا را در جنگ جهانی دوم به رخ می‌کشد.

در جایی از فیلم، از زبان شخصیت نخست آن می‌شنویم: «با کشتن هر آدم،‌ یک گام از خانه‌ام دور می‌شوم.»

به این ترتیب ، ‌به شکل ظریفی ، از میلیتاریسم ِ ( سلطه و نفوذ ارتش بر شئون کشور، سیستم صلح مسلحانه ، حکومت ارتشی ، سیاست تفوق نظام ، تسلط ونفوذ ارتش در شئون مملکت ، تفوق منافع و مصالح نظامی درمملکت ، تسلط و نفوذ نظامیان بر همه شئون کشور ، عقیده به اینکه آمادگی برای جنگ از اهم وظایف ملت است . در چنین مرامی خدمات و آداب و اخلاق نظامی مهمترین وظیفه افراد محسوب میگردد ، جنگ طلبی ) مورد نظر آمریکا انتقاد می‌شود.

هنگامی که مادر سرباز رایان در مقابل قاصدی که اخبار شوم جنگ (کشته شدن سه فرزند و اسارت یک فرزند دیگر) را آورده، از حال می‌رود و به زمین می‌افتد، این وجه پررنگ‌تر می‌شود و تباهی و نابودی بنیان داخلی جامعه ی آمریکا را گوشزد می‌کند.

در این فیلم از اسپیلبرگ، از همان ابتدای فیلم همه چیز در منظومه تباهی شکل می‌گیرد. در بخش‌های میانی نیز ،‌ شاهد صحنه‌های فجیع به خاک و خون کشیده شدن سربازان هستیم. و همانند قسمت‌های ابتدایی در بخش پایانی اثر (متعلق به زمان حال و روزگار کنونی سرباز رایان)‌ گورستان سربازان آمریکایی زمان جنگ را می‌بینیم.

به این ترتیب،

گذشته و حال یک جامعه

با تباهی جنگ و یاد آن پیوند می‌خورد

و فیلمی که از تصویر انبوه صلیب‌های گورستان آغاز می‌شود،

با طی یک دایره بسته،

در گورستان به پایان می‌رسد.

 

پ.ن. 7 : آیا از این به بعد خانواده های ایرانی اجازه خواهند داد تا فرزندان و جگرگوشه هایشان که با خون دل بزرگ

             شده اند به خدمت سربازی اعزام شوند ؟

پ.ن. 8 : چرا صدا و سیما از توان و قدرت تأثیرگذاری خود در جهت هشیار کردن مسئولین جهت مجهز کردن مرزهای

             کشور به سیستم های ایمنی که با امنیت فـــرزنــــدان مــردم ، کشــــور و انقـلاب رابطه ی مستقیم دارد ،

             استفاده نمی کند ؟

             آیا عمو ضرغامی خواب تشریف دارند یا رعایت آرامش ملت را لحاظ می فرمایند؟ این محافظه کاری ها

             موجب خواب زمستانی مسئولین نخواهد بود ؟ گویا در این مملکت فقط یک فصـل وجود دارد و آدم ها در آن

             فقط آدم یخی اند !!!؟

پ.ن. 9 : یعنــــــــــــــی این مملکت اینقدر بی در و پیکره که هر شغال و گرگی میتونه براحتی به اون راه پیدا کنه و

             برّه هامونو تیکه پاره کنه ؟!

             خواهشــــــــا" دیگه دم از مطالبه ی سانتریفیوژهای 20 درصدی نزنید تا کاریکاتوریستای نشریاتمون هم در

             امان باشند !!!!!!

http://images.khabaronline.ir//images/2014/2/14-2-11-19342jahanshahi23.jpg

1798802 843572545668168 187 کاریکاتور: سربازان ربوده شده ایران توسط جیش‌ العدل

پی نوشت های بعدی را شما بنویسید :

*  *  *  *  *  *  *  *

  میــلیتــاریســـم

  سرباز رایان   سربازان اسیر ایرانی   گروگان گیری 5 سرباز ایرانی

  • آسیه خوئی

نظرات  (۶۳)

نمایندگان فعلا تو تعطیلات هستند وبه محض شروع بکار هم با گیر دادن های بی مورد به دولت وقتی برای اینگونه کارهای سطحی ندارند. ضمنا این موشکها که میسازیم و هوا میکنیم و به قدرتمون مینازیم میتونه این ٥ سرباز بی گناه رو هم نجات بده یا ما سرگرم گزینه های روی میزیم و عاجز از نجات هموطن و شاهد کشته شدنشون!!!!
دوستان ادعا دارند که توان نظامی و ... فلان و بهمان است ولی توانایی ندارند که نیروها را تجهیز، مرزهای را کنترل و گروه های تروریست کوچک را نابود کنند! واقعا چرا؟
بعد از یک هفته میگن سربازها در پاکستان هستند پ ن پ میخواستین تو سوئیس باشن. آنقدر کشش دهید تا سر بریده سرباز بیچاره را بفرستند.
بعد ۳۵ سال هنوز یه توافقنامه قوی برای انجام عملیات نظامی تو همچین مواقعی در خاک پاکستان نداریم اونوقت از افتخارات انرژی هسته ای صحبت میکنن. آمریکا برای آزادسازی دیپلماتهاش تا طبس اومد.
سربازای ما بدبختا سربازن ، اون وقت سربازای امریکایی هم سربازن.
یه مورچه هم چپ به سربازاشون نگاه کنه 150 تا هواپیمای جنگی 200 تا تانک 150 تا ناو بالا سر مورچهه ظاهر میشه که چرا چپ به سرباز ما نگاه کردی . چرا سربازای ما تو مرز هنگام پست دادن هیچ وسیله ارتباطی نباید داشته باشن ؟ چرا باید هنگام احساس خطر بجای ارتباط با پاسگاه مرزی باید برای خودشون فاتحه قرائت کنن ؟
این همه تبلیغات قدرت نظامی میکنیم.
می خواهیم با آمریکا سرشاخ بشیم!!
ازعهده ۴ تا شبه نظامی بر نمیاییم.
آخه چقد سرکاریم؟
این حزب الله لبنان که چهارمین ارتش دنیا را شکست داده لطفا یه تک پا بیاد این 5 سرباز را از دست یه گروهگ نجات دهد!
آخه آب قطع شده، چکار کنن خب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://images.khabaronline.ir//images/2014/2/14-2-11-19342jahanshahi23.jpg

ربوده شدن 5 مرزبان !!!!
انشاالله الرحمن تمامی مردم ایران با اتحاد و همدلی اسیر تبلیغات شوم صهیونیستها نشوند و اهل سنت هم بدانند دشمن اول و آخر آنها آمریکاست و مردم هم بدانند که این جیش الظلم سنی نیست و سربازان شارون میباشند.برای آزادی این عزیزان دعا میکنیم و مسئولان هم علاوه بر دعا اقدام عملی کنند.
پاسخ:
انشاءالله.

خدایا ارزش یک سرباز را به مسئولین بفهمان !!

خدایا ایران زیبای من از شمال سرسبزش تا جنوب نفت خیزش را از کین دشمنان و از جنگ و خونریزی مصون بدار.
سیستانی های عزیز هم لطفا صبور باشند میدونم زندگی سختی دارید ولی از جنگ دوری کنید چون واقعا این ملت طاقت یه جنگ دیگه رو نداره روحیه ها داغونه
زنده باد ایران . اگر یک گروه حرفه ای و دوره دیده از مرز پاسداری میکرد این اتفاق نمی افتاد تا چند سربازی که فقط مدت کوتاهی را آموزش دیده اند به شهادت برسند .
یک عده سفاک وحشی وهابی که از سوی امریکا ، اسرائیل ، عربستان وهابی و پاکستان تغذیه مالی می شوند نمی توانند به وحدت شیعه و سنی در ایران آسیبی بزنند. درود بر سربازان غیوری که در هنگام مرزبانی از خاک مقدس ایران به شهادت رسیدند. وزارت امور خارجه به نظرم می بایست سفیر پاکستان رو احضار می کرد نه کاردار رو . حمله از خاک پاکستان انجام گرفته و اونها می تونستند تروریستها رو شناسائی کنند.
آزاد کنین اون زندانیانشون رو بعد هم دور مرزمون با پاکستان و افغانستان خندق حفر کنین سیم خاردار بکشین برق فشار قوی وصل کنین تو خاکش چه میدونم مین بذارین هرکاری میتونین بکنین که دیگه نتونن وارد کشور بشن نه خودشون نه تروریستهاشون نه قاچاقچی های مواد مخدری که بدبختمون کردن!!!
بدبختی یعنی این که همسایه هات بد باشن!
وقتی پهبادهایی ساخته ایم که با هربار سوختگیری میتوانند حدود 24 ساعت پرواز کرده و بصورت انلاین به فیلمبرداری بپردازند و تازگیها مسلح هم شده اند چرا در راستای حفاظت از مرزها بکار گیری نمیشوند.
با سلام ، از مسئولین می خواهم در مقابله با تروریستها سهل انگاری نکنند. یک تروریست که آدم کشته او را تا سالها زنده نگه ندارندو زود آنها را به سزای عمل خود برسانند. دولت مردان پاکستان هم قابل اطمینان نیستند. اکنون نیرو های وهابیت و طالبان با کمال وقاحت در کشور پاکستان با امکانات دولتی آدم می کشند. راستی دولت پاکستان چقدر با آن آدم کش ها مقابله کرده است؟
تو رو خدا یه فکری به حال امنیت مرزها بکنید تا عده ای بی سر پا به راحتی نتونن در چشم به هم زدنی 14 تا از عزیزان ما رو شهید کنند
از مسئولین میخواهم بهترین امکانات نظامی و افراد دوره دیده با تجربه زندگی در شرایط سخت رو در سر مرزهای میهن اسلامی قرار بدهند.
من سرباز مرزهای غربی بودم در حالیکه کمترین دوره های نظامی رو دیده بودم!
نباید از اعزام به مرز برای تنبیه سربازان استفاده کرد... !!!!!!!
باید از نظامیان زبده و دوره دیده با بهترین امتیازات در این مناطق استفاده کرد.
لطفا به این موضوع توجه کنید که تروریست ها به همین راحتی قلب ملت ایران رو به درد نیارن...
بعد از گذشت این همه روز تازه یادشون افتاده یه هیأت بفرستن.
بابا شما دیگه کی هستین؟
حالا اگه خبر می رسید در سیستان و بلوچستان یه مهمونی گرفته شده سه سوته چندین هیأت فرستاده بودن واسه دستگیری جوانان. دادگاهشونم برگزار شده بود. واقعاً ایول به این همه سرعت عمل
"آخرین خبرهای ماحکایت از زنده بودن این مرزبانان دارد" واقعا خسته نباشید از این همه تلاش وکوشش
با این حساب یعنی باید منتظر کشته شدن این بیچاره ها باشیم دیگه ؟!!!!
انشالله کی خواهند رفت؟ حتما با اتوبوس هم میروند و سه چهار روز دیگه میرسند انشالله

حالا چه عجله ایه؟
من خودم مرز بانه خدمت کردم...فقط سربازا رومیفرستن جلو..کادری ها اکثرا میرن تو پاسگاه میخوابند............
تازه هیئت تشکیل شده می خواد بره سیستان ، بنازم به این سرعت عمل و اقتدار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
" اعزام خواهند شد" چقدر ضربتی و سریع اقدام کردید متشششششششششّکریم !
هر 4 روز در میان 5 تا سرباز را میربایند و درخواست ازادی 100 نفر را میکنند و در کل با این نوع حفاظت و امنیت ابدوغ خیاری کاری نمیشود کرد جز اتلاف افراد و شهید شدن بیهوده سربازان. خیلی علاقه دارم که فرزند بزرگان ما را بدزدند تا ببینیم نتیجه چگونه میشود.
واقعا جای تاسف داره که جگر گوشه های ملت دست این گروه به اصطلاح اسلام گرا اسیرند و خانواده انها هر لحظه باید منتظر سر بریده فرزندانشان باشند. که به علت اقازاده نبودن باید در چنین جایی خدمت کنن و مسئولین ما اندر خم یک کو چه اند....
ان‌شا‌الله خواهند رفت؟؟؟!!!
نوش دارو رو پس از مرگ سهراب میخوان ببرن !؟

فعلا مجلس درگیر اینه که قیمت بنزین رو کی و چقدر بالا ببره!

درگیر اینه که چطوری فک آمریکا و اتحادیه اروپا رو بشکنه و ارتش و اقتصادشون رو فلج کنه که دیگه به انرژی هسته ای ما کاری نداشته باشن! اخه ارتش و نیرو های نظامی ما داره از زور گردن کلفتی میمیره!

ای خدا

ای خدا

ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

پاسخ:

ای خدا

ای خدا

ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

مجلس و دولت فعلا فکرشون درگیر اینه که چجوری سر مردم گول بمالن تا یارانه ای که قرار بود هدفمند باشه حذفش بکنن! چجوری بنزین رو بکنن لیتری 2000 تومن تا مردمی که از چاشت تا شام محتاجن و گرسنه دردشون نیاد و سر و صدا نکنن!!!

لطفا مزاحمشون نشید

چون اینجا ایران است ...

میدونید یعنی چی ؟

لیینک زیر رو بخونید می فهمید

http://renaissancecoffee.blogfa.com

 

الهی بمیرم براتون که مادراتون شب و روز ندارن

خواب و خوراک ندارن

الهی هرکی باعث و بانی این اتفاقات هست

هرکی که کوتاهی کرده

هر کی که مسئولیت اسارت اینها رو گردن نمیگیره

سر بریده بچشونو بیارن دم در خونشون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
نه آقای بهرامی
خدا این روزا رو واسه هیچکس نیاره...
انشاءالله سربازامون صحیح و سالم نجات پیدا میکنن.
خدایا یه خورده ، فقط یه خورده مسئولین رو تکون بده !!!! تا دردشون بیاد !!!!

.....
پاسخ:
حرف بزن قصه گو
داد بزن قصه گو
بعضی گوشا اصلا نمی شنوند !!
بعضی چشما اصلا نمی بینند !!

خانم خوئی عزیز و همه مهمانان این کامنت

دعوت می کنم پست جدید من رو مطالعه کنید

بی ربط به این قضیه نیست!

 

http://yagmur-deniz.blogfa.com/

پاسخ:
بله ، حتما آقای بهرامی.
خدایا بچه هامون رو طوری آزاد کن که آب تو دلشون تکون نخوره
ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااا

یک دوست :

سلام ، شما اهل خوی (ودر نتیجه ترک )هستید؟
پاسخ:
سلام آقای ....
متأسفانه نه.
ولی خوشبختانه مثل ترک زبانان مردم مملکتمون ؛ بسیار باهوش ، شیرین بیان ، سیّاس ، با صفا و بی شیله پیله و خلاصه همه فن حریف هستیم !!!
زبل خان اینجا ، زبل خان اونجا...

در یک کلام ، یه کندوی آکنده از زنبوریم ما بخدا...

و من همچنان نفهمیدم....

به راستی چرا آدم ها هم رو میکشند؟؟؟

پاسخ:
سلام فاطمه جان
قربون اسمت برم ، میدونی این سؤالت چه معانی و مفاهیمی در بر داره ؟ چطور جرأت کردی این سؤال رو به زبون بیاری ؟
حالا من باید معانی سؤال تو رو بتمامی بیان کنم تا نشون بدم از تو شجاع تر هم وجود داره. تا به تو آسیبی نرسه !!!!!
1- بکار بردن کلمه ی "براستی" در ابتدای پرسش ، به این معناست که اگر هر کس چنین سؤالی را تاکنون مطرح نکرده است ، اولین خصوصیت منفی او ، دروغگو بودن است. دومین صفت او ترسو بودن است. سومی : محافظه کار بودن. 4- بی تفاوت و عضوی خنثی از جامعه ی بشری بودن 5- ...
2- بکار بردن کلمه ی پرسشی "چرا" نشان میدهد که باید دلیلی برای حیوانیت آدمهایی که قاتل بالفطره و یا قاتل بالقوه اند وجود داشته باشد ! بعبارت دیگر آدم ها می توانند برای این عمل حیوانی خود ، دلیلی قانع کننده داشته باشند. بعبارت دیگرتر ، نحوه ی پرسش ، این امید و این فرصت را به آدم ها می دهد که حتما برای عمل حیوانی خود ، می توانند دلیل یا دلایل قانع کننده داشته باشند !!!!
3- و اما دلیل قرار گرفتن کلمه ی "آدم" آنهم بصورت جمع در جمله : "آدم ها" ؛ می تواند به این معنی باشد که فرد پرسشگر از نسل و نژاد آدمیان نیست. یا اگر از نسل آدمیان است ، مانند آنها نیست و از مرحله ی وجودی آدمی گذر کرده و به مراحل بالاتری از آدمیت رسیده است. سپس این پرسش نیز در مورد ماهیت و چیستی او مطرح می شود که اگر از نژاد آدمیان نیست ، آیا براستی او یک فرشته است؟ یا شاید هم پریزاده است. مگر نه اینکه فقط فرشته ها و پریزاده هایند که از افکار و کردار آدمی به پیش خدا ، شکایت می برند ؟!
4- در یک نگاه دین پژوهانه به این پرسش ، نتیجه می گیریم که آدمیزاد ، دیگر آن موجودی نیست که قابل ستایش و تسجید فرشتگان باشد. مگر به زمان تولد نخستین خود برگردد و خلقت پاک و معصومانه ی خود را به تماشا بنشیند. زمانی که تنها معلم و استاد او خداوند بود. زمانی که خود را تنها نمی دید. زمانی که تنها خود را نمی دید. زمانی که خود را در میان تن ها ، تنها نمی دید. زمانی که تنها خود را در میان تن ها نمی دید. زمانی که تن ها را فقط تن ها نمی دید. و در یک کلام : زمانی که خدا را تنها نمی دید !!!!


فاطمه جان !
نترس. تو تنها نیستی. سؤال های بعدی ات را هم بپرس.

خدایااااااااااااااااااااااااااااااااااا...
من می گم فریاد زدن اینجا آیا فایده ای هم داره؟هر چقدر داد بزنیم برادران مارا آزاد کنین اونا آزاد می کنن؟ باید عملا کاری کرد...چه کاری اما؟؟
پاسخ:
قصه گوی عزیز من! 
خاتون هزاران شب بارانی!
خودم به همه جا میرم و میگم
شما فقط یه داستان کوتاه از این پنج سرباز بنویس
مثلا آواهای ذهنی یکی از این پنج سرباز رو در حالیکه در کنار هم در حبس اند و با خودش گفتگو داره ؛ بنویس
اصن بیا هر دومون با هم ، هر کدوم یه همچین داستانی رو به سبک و سلیقه ای که بهتر و تأثیر گذارتر می دونیم بنویسیم
تو بگو از چه زمانی کلیدش رو بزنیم ؟ از هر زمان که بگی من آماده ام.


نمی دونم ایلیا جان...نمی دونم.هر چی تو بگی.هر وقت تو بگی
پاسخ:
باشه قصه گوی خوب من
منم مثل تو همه ی اون علائم برام سؤال برانگیز بود
اول اینجا رو بخون : www.khabaronline.ir/detail/338791/world/3581
با اینحال به احساس تو ، ایمان و اعتماد بیشتری دارم. پس بیشتر میخونم و می پرسم.
ممنونم از همراهیت.
یا علی

با سلام
با یک غزل اعتراضی جدید ( می شود ...) به روزم
منتظر نقد و شنیدن دیدگاه های شما هستم
کرم نما و فرود آ[لبخند][گل]www.yagmur-deniz.glogfa.com
پاسخ:
سلام
بله ، حتما.
امروز بعد از ظهر دیدم که داری یه شعر جدید می نویسی...

  • کروب رضایی
  • سلام و عرض احترام به سربازان غیور ایرانی


    معصومیت سربازان بیشتر نمایان میشه که از وضعیت لباسها مشخصه در آسایشگاه بسر می بردن و اما برای باز پس گرداندن 5سرباز ربوده که هواپیمای جنگی بلند نمی نند این یعنی سنگ بزرگ یعنی اینقدر نیروی نطامی ما ضعیف شده که برای یه گروهک فسقلی باید با هواپیما رفت سراغشون نمیشه از همون راهی که اونا راهت اومدن ما هم بریم توو؟ وا اسفا یادش بخیر بچه های اطلاعات عملیات از بیخ گوش سنگرهای  کمین ما وارد خاک عراق می شدن یکیشون بعدها بهم گفت که از مقر شما وارد خاک عراق شدیم.........این یعنی جسارت  و شجاعت ایرانی واقعا چه بسر ما اومده که اینقد باید تحقیر بشیم و مادران و خانواده های ما هر روز نگرانتر؟

    پاسخ:
    سلام و عرض احترام به شما نیز ، جناب رضایی

    ممنونم از نظر و همدردی تون.
    امیدوارم حتی یک مو از سر این اسیران کم نشود.
    امیدوارم حتی یک قطره خون از بینی کسی جاری نشود.

    علت این همه تأخیر فقط میتونه دلایل امنیتی باشه(!!) وگرنه هیچکس در خبره بودن و زبده بودن بچه های اطلاعات شکی نداره !!!
    بله ، هیچ تحقیری بالاتر از این نیست که اجانبِ خودی و غیر خودی به طعنه بگویند: شما که ادعاهاتون و مطالبه هاتون در مورد انرژی هسته ای و سانتریفیوژهای 20 درصدی ، گوش فلک رو کر کرده ؛ چرا وضعیت مرزهاتون اینجوریاس ؟؟!!
    هر چند به قول فروغ که چه بسیار تلخ در مورد همه ی مخاطبانش در این شعر سروده ، هر کس با هر نقش پوچی که داره میتونه به نوعی عروسک کوکی باشه. حتی مخاطبان این دو سطر : میتوان در قاب خالی مانده ی یک روز/ نقش یک محکوم ، یا مغلوب ، یا مصلوب را آویخت
    بقیه که دیگه هیچی. حتما خیلی راحت تر می تونن با نقش هایی پوچ تر آمیخته بشن :


    بیش از اینها ، آه ، آری

    بیش از اینها میتوان خاموش ماند

    * میتوان ساعات طولانی

    با نگاهی چون نگاه مردگان ، ثابت

    خیره شد در دود یک سیگار

    خیره شد در شکل یک فنجان

    در گلی بیرنگ ، بر قالی

    در خطی موهوم ، بر دیوار

    * میتوان با پنجه های خشک

    پرده را یکسو کشید و دید

    در میان کوچه باران تند میبارد

    کودکی با بادبادکهای رنگینش

    ایستاده  زیر یک طاقی

    گاری فرسوده ای میدان خالی را

    با شتابی پرهیاهو ترک میگوید

    * میتوان بر جای باقی ماند

    در کنار پرده ، اما کور ، اما کر

    * میتوان فریاد زد

    با صدائی سخت کاذب ، سخت بیگانه

    " دوست میدارم "

    * میتوان در بازوان چیره ی یک مرد

    ماده ای زیبا و سالم بود

    با تنی چون سفره ی چرمین

    با دو ..... درشت سخت

    * میتوان در بستر یک مست ، یک دیوانه ، یک ولگرد

    عصمت یک عشق را آلود

    * میتوان با زیرکی تحقیر کرد

    هر معمای شگفتی را

    * میتوان تنها به حل جدولی پرداخت

    * میتوان تنها به کشف پاسخی بیهوده دل خوش ساخت

    پاسخی بیهوده ، آری پنج یا شش حرف

    * میتوان یک عمر زانو زد

    با سری افکنده ، در پای ضریحی سرد

    * میتوان در گور مجهولی خدا را دید

    * میتوان با سکه ای ناچیز ایمان یافت

    * میتوان در حجره های مسجدی پوسید

    چون زیارتنامه خوانی پیر

    * میتوان چون صفر در تفریق و جمع و ضرب

    حاصلی پیوسته یکسان داشت

    * میتوان چشم ترا در پیله ی قهرش

    دکمه ی بیرنگ کفش کهنه ای پنداشت

    * میتوان چون آب در گودال خود خشکید

    * میتوان زیبائی یک لحظه را با شرم

    مثل یک عکس سیاه مضحک فوری

    در ته صندوق مخفی کرد

    * میتوان در قاب خالی مانده ی یک روز

    نقش یک محکوم ، یا مغلوب ، یا مصلوب را آویخت

    * میتوان با صورتک ها رخنه ی دیوار را پوشاند

    * میتوان با نقشهای پوچ تر آمیخت

    * میتوان همچون عروسک های کوکی بود

    با دو چشم شیشه ای دنیای خود را دید

    * میتوان در جعبه ای ماهوت

    با تنی انباشته از کاه

    سالها در لابلای تور و پولک خفت

    * میتوان با هر فشار هرزه ی دستی

    بی سبب فریاد کرد و گفت

    " آه ، من بسیار خوشبختم "

     فروغ فرخزاد


  • بهمرام بهرامی رشید
  • خانم خوئی
    نمیدونم برای این همه وقتی که برای من گذاشتید و لطفی که داشتید چطور از شما تشکر کنم
    میدونم وقت افرادی مثل شما بسیار با ارزشتر از آنی است که برای خط خطی های من صرف شود
    با این حال از ابراز محبت شما و سعه صدرتان بی نهایت سپاسگزارم
    پاسخ:
    سلام
    خواهش می کنم.
    انجام وظیفه ست.
    مام یه جورایی سربازیم دیگه مثلا
    فراوان درو.د ..

    و درود خدمت شما

    به امید آزادی سربازان عزیز همیشه جان برکف ایران عزیز
    از اظهار لطف شما ممنونم
    دوست خوب .. چرا در شعر باید دنبال تصویر باشیم ..؟
    بگذارید شعر مسیر خودش رو داشته باشه .. و تصویر برداری و نقاشی مسیر خودشون رو
    بازهم بابت حضور پر رنگ شما در لابلای سروده هام نهایت تشکر رو دارم

    پاسخ:
    سلام
    انشاءالله
    خواهش می کنم.
    در کامنتی که براتون گذاشته بودم توضیح داده بودم که چرا :


    وقتی کلمات ، زائیده و نشأت گرفته از تصاویر ذهنی شاعر باشه بعبارت دیگه وقتی کار و نقش کلمات در بیان دیدگاهها ، بیشتر با ارائه ی تصویر انجام بشه، معانی و مفاهیمی رو در متن (یا مثلا شعر)  می گنجونه که حتی در چندین صفحه هم نمی تونه قرار بگیره. بهمین دلیله که ایجاز ، تأویلمندی و چندین معنایی ، و چندین چهرگی از خصوصیات بارز متن تصویر سازه و از طویل بودن شعر می کاهه.

    با اینحال خود دانید چون تفاوت در سبک ها ، ایجاد تنوع خواهد داشت و هر نوع ، مخاطبان خاص خود را می طلبد.
    خواهش می کنم.
  • غریبانه ایمان
  • سلام .. متاسفانه این اخبار تاسف با رو شنیدیم ..

    یادمه دوران سربازی بودیم ..موقع تقسیم  بچه هایی که  یگان خدمتیشون سیستان بلوچستان بود  بی اختیار گریه میکردند ..انگار حکم اعدامشون صادر شده ..

    اصلا برام قابل هضم  نیست چرا چند تا سرباز بدبخت باید با این هیولاهای کثیف مواجه بشن ؟؟ اخه یه جوون 18 ..19 ساله اصلا از لحاظ جسمی و روحی اماده مبارزه با چنین شیاطینی هست ؟؟

    باور کنید خانم خوئی همین اروپا و امریکا اگه ازین ماجرا مطلع بشن نه تنها حمایت نمیکنند میگن اینها خودشون تروریست بودند که توسط اینها دستگیر شدند ..

    کی و کجا از حق مردم مظلوم  ایران تو دنیا دفاع شد تا این دومین بارش باشه ؟؟

    بخدا اگه بدترین بلاها رو سر مردم ایران  بیارن  .. دریغ از ذره ای هم دردی و اظهار تاسف و حمایت بین المللی  ..

    تنها گناهمون هم اینکه مسلمون هستیم همین ..

    ایا مسلمون بودن باید این همه تاوان داشته باشه ؟؟

    ﺯ ﺟﻮﺭ ﻭ ﮐﯿﻨﻪ ﻭ ﻇﻠﻢ ﻓﻠﮏ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﯾﺎ ﻣﻬﺪﯼ؛

    ﺑﯿﺎ ﻣﻮﻻ ﮐﻪ ﺷﺪ ﮐﺎﺥ ﺭﯾﺎ ﺁﺑﺎﺩ ﯾﺎ ﻣﻬﺪﯼ؛

    ﺑﺴﺎﻁ ﻇﻠﻢ ﻭ ﺑﯽ ﺩﯾﻨﯽ ﮐﻨﻮﻥ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺩﺭ ﺩﻫﺮﺳﺖ

    ﺑﻪ ﮐﺎﻡ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ﺍﯾﻨﮏ ﻋﺴﻞ ﻫﻢ ﺗﻠﺦﭼﻮﻥ ﺯﻫﺮ ﺍﺳﺖ؛

    ﯾﮑﯽ ﺑﯽ ﺧﺎﻧﻤﺎﻥﻭ ﺁﻥ ﯾﮑﯽ ﺳﻠﻄﺎﻥ ﯾﮏ ﺷﻬﺮ ﺍﺳﺖ؛

    ﻫﺰﺍﺭﺍﻥﺩﺭﺩ ﺑﯽ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﯾﺎ ﻣﻬﺪﯼ؛

    ﭼﻪﮔﻮﯾﻢ ﺩﻟﺒﺮﺍ ﺑﺮ ﺩﻝ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺩﺭﺩ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺍﺳﺖ؛

    ﮐﻨﻢ ﻣﻦ ﺩﺭﺩ ﺩﻝ ﺑﺎ ﺗﻮ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺁﻻﻡ ﺗﺴﮑﯿﻦﺍﺳﺖ؛

    پاسخ:
    بچه هایی که  یگان خدمتیشون سیستان و بلوچستان بود 
    بی اختیار گریه میکردند ..
    انگار حکم اعدامشون صادر شده ..

    اصلا برام قابل هضم  نیست

    چرا چند تا سرباز بدبخت

    باید با این هیولاهای کثیف مواجه بشن ؟؟

    اخه یه جوون 18 ..19 ساله

    اصلا از لحاظ جسمی و روحی

    اماده مبارزه با چنین شیاطینی ست ؟؟

    یک دوست :

    ایلیا!  من از دروغ می ترسم.
    از رو دست خوردن بدم میاد.
    نمی دونم موضوع چیه .
    اینه که دست و دهانم بسته ست.
    توی همین عکس اولی چرا اسلحه ها جلوی سربازا روی زمینه؟
    چرا دست نفر دوم بسته نیست؟
    چرا هیچ کس هیچی نمی گه ؟
    اصلا از هر خبری که فقط توی شبکه های اجتماعی و بخصوص توی فیس بوک سرو صدا راه می ندازه دوری می کنم...
    فک می کنم یه کاسه ای زیر نیم کاسه ست.
    فک می کنم یه دروغی در میونه....
    شاید بدبینم ایلیا!
    اما حق دارم..نه؟

    پاسخ:
    سلام
    غیر از شما ، کسان دیگر هم این سؤالا رو پرسیدن.
    واسه خود منم خیلی سؤاله.
    نه فقط این علائم. بلکه خیلی از کارها و ندانم کاریهایی که از سوی مسئولین ، هم انجام میشه و هم انجام نمی شه !!!

     

    سلام

    امام علی علیه السلام در عهدنامه ی مالک اشتر درباره ی نقش نیروهای نظامی در استقرار امنیّت فرمود:

    «امّا سپاهیان و نیروهای مسلح

    با اذن پروردگار

    حافظان و پناهگاه رعیّت،

    زینت زمامداران،

    عزّت و شوکت دین

    و راه های امنیّت می باشند.

    قوام رعیت جز توسط این گروه ممکن نیست.

    همه ما نسبت به این سربازان عزیز مسئولیم.


    باز می‌پرسمت از مسئله دوری و عشق.

    و سکوت تو جواب همه مسئله‌هاست.

    پاسخ:

    وای خدای من ! چقدر به من لطف داری که دوباره بعد از مدتها این کلبه را مزیّن به قدوم آقاجانم نموده ای.
    متشکرم خدای قشنگم...
    متشکرم...


    سلام آقاجون خوبم
    تقدیم به شما  :

    چرا مردم قفس را آفریدند؟

    چرا پروانه را از شاخه چیدند؟

    چرا پروازها را پر شکستند؟

    چرا آوازها را سر بریدند؟


    پس از کشف قفس، پرواز پژمرد

    سرودن بر لب بلبل گره خورد

    کلاف لاله سر در گم فرو ماند

    شکفتن در گلوی گل گره خورد


    چرا نیلوفر آواز بلبل

    به پای میله‌های سرد پیچید؟

    چرا آواز غمگین قناری

    درون سینه‌اش از درد پیچید؟


    چرا لبخند گل پرپر شد و ریخت؟

    چه شد آن آرزوهای بهاری؟

    چرا در پشت میله خط خطی شد

    صدای صاف آواز قناری؟


    چرا لای کتابی، خشک کردند

    برای یادگاری پیچکی را؟

    به دفترهای خود سنجاق کردند

    پر پروانه و سنجاقکی را؟


    خدا پر داد تا پرواز باشد

    گلویی داد تا آواز باشد

    خدا می‌خواست باغ آسمان‌ها

    به روی ما همیشه باز باشد


    خدا بال و پر و پروازشان داد

    ولی مردم درون خود خزیدند

    خدا هفت آسمان باز را ساخت

    ولی مردم قفس را آفریدند


    قیصر امین پور




    سلام ..

    ایلیاخان ...

    من آرام برنده شدن درمسابقه را تبریک بیگم انشااله همیشه درزندگی موفق و موید باشید .....

    منتظرتم در وبلاگ آرام

    پاسخ:
    سلام آرام  ِ جان
    خوش آمدی عزیز
    همیشه تو را و دیگر دوستان در وبلاگ پرنیان را می خوانده ام
    خدایا متشکرم به پاس داشتن چنین دوستانی
    از تو هم ممنونم آرام جان که رخصت عرض ادب به بنده ی حقیر ارزانی کرده ای
    چشم ، حتما.

  • غریبانه ایمان
  • اتل متل یه جعبه پر از مداد رنگی
    اتل متل یه بچه چه بچه ی زرنگی

    با یک مداد هاش ب توی اتاق نشسته
    فکر میکنه به باباش جفت چشاشو بسته

    قربون برم بابامو الآن اگه زنده بود
    صورت مهربونش حتماً پر از خنده بود

    با قهوه ای کمرنگ دهان و لب رو کشید
    صورتشو عقب برد قشنگ نگاه کرد و دید

    قهوه ای رو گذاشتش رنگ حنایی برداشت
    رو صورت باباجون ریش قشنگی رو کاشت

    بعد با مداد هاش ب چشمی کشید و بعدش
    با یک مداد مشکی چشما رو مشکی کردش

    پیشونیرم کشیدش بعد اون موهای بلند
    بعد با مداد سبزش براش کشید یه سر بند

    بعد با مداد زردش رو سربند سبز اون
    گنبدی از طلا زد زیرش نوشت "باباجون"

    بینی رو هم کشیدش دو چشم و ابرو گذاشت
    برای رنگ صورت سفید و زرد رو برداشت

    با زرد و با سفیدش صورتو رنگ کردش
    بابا چه نورانیه چشما رو تنگ کردش

     

     

    یواش یواش و کم کم از توی چشم تنگش
    بارون چکید به روی نقاشی قشنگش

    مداد سرخو برداشت رو سربند باباجون
    یه خال قرمز کشید شد خیره به خال اون

    لب رو گذاشت رو خالش سرخی لبهای اون
    خالشو سرخ تر کرد سرخ تر از رنگ خون

    یه کمی فکر کردش یه دفعه بغضش گرفت
    بعد میدونید چی کار کرد یه کاری کرد بس شگفت

    با اون مداد سرخش بابا رو سرخ کردش
    عکسو رو قلبش گذاشت با اون دو دست سردش

    بس که بابا بابا گفت ناله زد و غصه خورد
    کنار عکس بابا خسته شد و خوابش برد

    خواب دیدش تو یه باغه توی باغ پر از گل
    نشسته رو درختی بدل شده به بلبل

     

    بس که بابا بابا گفت ناله زد و غصه خورد
    کنار عکس بابا خسته شد و خوابش برد

    خواب دیدش تو یه باغه توی باغ پر از گل
    نشسته رو درختی بدل شده به بلبل

    ناز غریبونه کرد چه چه مستونه زد
    یه وقت دید از آسمون نور اومد و نور اومد

    دید که تو تختی از نور باباجونش نشسته
    هزار ملک دور اون جمع شده حلقه بسته

    پرید و رفتش نشست رو شونه ی باباجون
    بابا نوازشش کرد زد بوسه به روی اون

    زد زیر گریه و گفت میگن دیگه نمیای
    منو گذاشتی رفتی بابا منو نمیخوای

    بابا اونو بوسیدش توی بغل گرفتش اشک
    چشمشو پاک کرد نیگاش کردش و گفتش

    اگه نرفته بودم یه غول بی شاخ و دم
    اومده بود تو خونه تا زور بگه به مردم

    با هر چی که ما داشتیم میخواست تجارت
    کنه مارو اسیر بگیره خونه رو غارت کنه

    رفتم باهاش جنگیدم تا که بره به خونه ش
    اگه باور نداری بیا اینم نشونه ش

    دستو گذاشت رو خالش همون خال پیشونیش
    همون خال قشنگش خال قرمز خونیش

    لب رو گذاشت رو خال باباجون و بوسیدش
    بعد صورتو عقب برد قشنگ بابا رو دیدش

    یهو پریدش از خواب دید که وقت اذونه
    بوی تن باباجون پیچیده بود تو خونه

    دنبال نقاشیش گشت دید که روی متکاست
    یعنی چی مگه میشه این خط که خط باباست

    دید که زیر نقاشیش به خط ناز بابا
    نه تنها امضاء شده داده یه بیست زیبا

    اتل متل یه جعبه پر از مداد رنگی
    اتل متل یه بچه چه بچه ی زرنگی...

    شادی روح شاعر اهل دل مرحوم ابوالفضل سپهر فاتحه مع الصلوات

     

     

    پاسخ:
    اللهم صل علی محمد و آل محمد

    من فقط یک چیز رو میدونم

    دنیا در عین کوچیکیش اونقدر بزرگ هست که برای همه جا داشته باشه

    واقعا" نمیفهمم چرا بعضیا حس خدایی دارن؟؟؟

    و نمیفهمم این همه صبر خداوند از کجا میاد...

     

    پاسخ:
    سلام فاطمه جان
    الهی که خودم و پدر و مادرم فدای صاحب اسمت
    دو تا سؤال پرسیدی که پاسخ دادن به آنها بسیار سخت است. از خداوند به حق عزیز او ـ بانو حضرت فاطمه (س) ـ تقاضا می کنم تا کمکم کند.
    1- چرا بعضیا حس خدایی دارن؟؟؟

    تنها دو دسته از آدمیان حس خدایی دارن. الف : کسانیکه مثل حلّاج (رحمة الله علیه) خود را در واجب الوجود ، به فنا رسیده می دیدند. یعنی به هر چه و به هر که در هر جا و در هر زمان نظر میکردند فقط خدا را می دیدند. آنقدر که دیگر خود را نیز به هیچ وجه نمی دیدند مگر وجه الله را. به همین دلیل ، شهید نظر به وجه الله دارد. که شهید ، همان شاهدی ست که فقط ناظر به وجه الله ست. پس ندایی از او نمی شنویم به جز ندای انالحق (خدایی بودن ، نه خدا بودن. که منظور حلّاج نیز از انالحق گفتن ، همان خدایی بودن بوده است اما جاهلان چون گمان می کردند که او ادعای خدا بودن دارد او را به دار آویختند. حالا اینکه چرا و چگونه به خود اجازه ی صدور چنین حکمی را دادند ، بماند). یعنی خدایی بودن خود را در غلیانِ مدام  ِ بی خود بودن اعلام می کنند. بی خود بودن نه بیخود بودن. که این بی خود بودن ، همان بیخودی عین هشیاری ست. مستانگی و سرمستی ای که زائیده ی هوشی سرشار است. 
    ب : کسانیکه مانند فرعون از سر تکبر ، آنقدر خود را برتر از تمام آدمیان می دانند که ادعای خدایی دارند. فرعون در جهانِ امروز و در عصر حاضر ، به شکلها و انواع و اقسام متفاوت نمود دارد : با دین ، بی دین. متجدد ، مرتجع. عالی رتبه ، دون پایه. روشنفکر ، سنت گرا. خردگرا ، سانتیمانتال.

    2- این همه صبر خداوند از کجا میاد؟

    در مورد صبر خداوند گفته اند :

          "مردی در راهی می رفت. عالمی را دید و از او پرسید: می گویند خداوند صبار است و صبر و تحمل او در باره بندگانش بسیار زیاد است. آیا می شود به من بگویید که صبر خداوند مثلا چند سال است؟ عالم گفت: می گویند صبر کوچک خداوند چهل سال است. آن مرد خنده اش گرفت و سنگی از میان راه برداشت و بر سر آن عالم کوبید و گریخت. هنوز چیزی نرفته بود که .....

          هنوز چیزی نرفته بود که بر زمین افتاد و چند جای بدنش مجروح شد. بلافاصله نزد عالم برگشت و به او گفت: تو که گفتی صبر کوچک خداوند چهل سال است. پس چرا تا بر سر تو سنگ زدم خداوند از من تقاص و انتقام آن را گرفت؟ آن عالم که دست بر زخم سرش می فشرد گفت: این زمین خوردن تو به خاطر گناهی است که چهل سال پیش انجام داده ای!
    به شرط زنده ماندن، چهل سال دیگر جواب این عمل زشت خود را خواهی دید وگرنه می ماند برای روز قیامت که من در آنجا در باره آن در حضور خداوند دادخواهی خواهم کرد!!! "
    بنابراین با هر خطا و گناه ، هم تا قبل از موعد کیفر(40 سالی که طی شده) ، جزای گناهان قبلی خود را می چشیم و هم در پایان 40 سالِ بعدی، جزای گناهان جاری خود را.
    بهمین دلیله که خدا صبرش زیاده چون در همین دنیا با همون حساب دو دو تا چهارتایی که در نظام هستی جاریست ، تا قبل از مرگ اگه فرصت کافی باشه روند تطهیر طی میشه. اگر نه تسویه حسابها در عوالم دیگر ادامه خواهد داشت. پس همه ی اعمال، روال طبیعی عکس العملهای خود را طی میکند و با بازتاب و واکنش عادلانه مواجه خواهد شد. بنابراین نگران شدن برای چگونگی و میزان تحمل و صبر حق ، مورد و محلی از اِعراب ندارد.


    سلام ...

    ایلیا عزیزم ...

    قربون آن چشم هایی قشنگت  که من باعث شدم که  قطرات اشک از آن سرازیر شوم....

    صبحت از پدرکردیدایــــــــــ کاش می تونستم به بابام بگم که جقــــــــــدر دوسش دارم.....  
    با سپاس فراوان از شماکه من به یاد بابای خوبم انداخته ای ....

    دممممه همه ی باباهای دنیا گرم...

    باهزارویک ترفند...شاخه گلی مصنوعی را درمیان گلهای شاداب گلدانت پنهان کردم.وبردفترخاطراتت نوشتم(تورا دوس خواهم داشت تازمانیکه اخرین گل پژمرده شود)

    یک دنیا تشکر .....

     

    پاسخ:
    سلام
    وقتی امروز صبحِ زود بعد از خواندن پُستِ "قالیچه ی زندگی" ات ، این ترانه رو واست سرودم ، خیلی حالم خوب شد. خیلی.
    ازت ممنونم بخاطر حال خوبی که بِهِم عنایت داشتی.



    دو تا لاکی ، سه تا سبز
    یکی قــرمـــز ، یکی زرد
    یکی همرنگ چشمـاش
    نگیـره تــا سحــــر ، درد

    چاهار تا سبـز  ِ میشـی
    دو تـا  ابـــرو  کمــــانــی
    دو  لـُپِّ گلبــــهی رنـــگ
    گلــــی و  ارغــــوانــــی

    دو تــا زلـــف حنــــایــی
    ببــافُــم حلقـــه حلقـــه
    یکی حلقـــه
    طــلایــی
    بــه انگشتـــان وَرقِـــــه

    شبـا وقتیکه مانده ست
    زنُم شـــانه به موهـاش
    بخونُـــم قـل هُــوَ اللّـــه
    بگیـــرُم خــار  ِ پـاهـاش

    دو تا جوجه ،دو تا اسب
    دو تـا کنـــدوی گنـــــدم
    خدایـا!  ئی چه کار بی؟
    کـه دل دادُم بـه مـــردم

    دوتا لاکی ، دوتا سبز !!
    دوتا قرمز !! ، دوتا زرد!!
    دوتا!! همرنگ چشماش
    نگیـــره تـا سحـــر ، درد ...


    ایلیا ـ یکشنبه 5 بامداد ـ 92/12/4
    سلام ، نظرات فاطمه خانم بسیار بی شیله پیلس.من لذت بردم 
    خصوصا :و من همچنان نفهمیدم....به راستی چرا آدم ها هم رو میکشند؟؟
    پاسخ:
    سلام آقای حسنی
    شما هم می توانید در پاسخ به فاطمه خانم اگر نظری دارید بفرمائید.
    ممنونم.

    دخترم سلام

    دلم برات تنگ شده بود اما... شمعی سوسو می زند

    سعی کردم در این مدت کمی که برای مطالعه داشتم مطالب زیبای وبلاگ (دخترم) بخونم

    خوشحالم که پر انرژی و مفید می نویسی

    همیشه دعاهای پدر به همراهت هست

    آرزومند و چشم به راه دیدن کمالاتت هستم

     

    تقدیم به دخترم:

    کنون که صاحب مژگان شوخ و چشم سیاهی

    نگاه دار دلی را که برده ای به نگاهی

    مقیم کوی تو تشویش صبح و شام ندارد

    که در بهشت نه سالی معین است و نه ماهی

    چو در حضور تو ایمان و کفر راه ندارد

    چه مسجدی چه کنشتی، چه طاعتی چه گناهی

    مده به دست سپاه فراق ملک دلم را

    به شکر آن که در اقلیم حسن بر همه شاهی

    بدین صفت که ز هر سو کشیده ای صف مژگان

    تو یک سوار توانی زدن به قلب سپاهی

    چگونه بر سر آتش سپندوار نسوزم

    که شوق خال تو دارد مرا به حال تباهی

    به غیر سینه صد چاک خویش در صف محشر

    شهید عشق نخواهد نه شاهدی، نه گواهی

    اگر صباح قیامت ببینی آن رخ و قامت

    جمال حور نجویی، وصال سدره نخواهی

    رواست گر همه عمرش به انتظار سرآید

    کسی که جان به ارادت نداده بر سر راهی

    تسلی دل خود می دهم به ملک محبت

    گهی به دانه اشکی، گهی به شعله آهی

    فتاد تابش مهر مهی به جان فروغی

    چنان که برق تجلی فتد به خرمن کاهی

     

    فروغی بسطامی

    پاسخ:

    سلام آقاجانم

    امیدوارم دعاهایتان همیشه توشه ی حال و عاقبتم باشد.

    آقاجان سؤالهایی در مورد "مرگ" دارم که صورت آنها را در وب خودتان می نویسم. هر زمان فرصت و فراغتی یافتید ، پاسخ دهید.

    قبلا از اینکه مصدع اوقات شریفتان خواهم شد عذر میخواهم.


    این غزل نیز تقدیم به شما :


    تا اختیار کردم سر منزل رضا را

    مملوک خویش دیدم فرماندهٔ قضا را

    تا ترک جان نگفتم آسوده‌دل نخفتم

    تا سیر خود نکردم، نشناختم خدا را

    چون رو به دوست کردی، سر کن به جور دشمن

    چون نام عشق بردی، آماده شو، بلا را

    دردا که کشت ما را شیرین لبی که می‌گفت

    من داده‌ام به عیسی انفاس جان‌فزا را

    یک نکته از دو لعلش گفتیم با سکندر

    خضر از حیا بپوشید سرچشمهٔ بقا را

    دوش ای صبا از آن گل در بوستان چه گفتی

    کاتش به جان فکندی مرغان خوش نوا را

    بخت ار مدد نماید از زلف سر بلندش

    بندی به پا توان زد صبر گریز پا را

    یا رب چه شاهدی تو کز غیرت محبت

    بیگانه کردی از هم، یاران آشنا را

    آیینه رو نگارا از بی‌بصر حذر کن

    ترسم که تیره سازی دلهای با صفا را

    گر سوزن جفایت خون مرا بریزد

    نتوان ز دست دادن سر رشتهٔ وفا را

    تا دیده‌ام فروغی روشن به نور حق شد

    کمتر ز ذره دیدم خورشید با ضیا را


    فروغی بسطامی

    البته در عصز حاضر مورد اولی که گفتین وجود نداره و صرفا" همه آن هایی که بی هیچ اختیار قانونی به جون آدمیان میوفتن فرعون منش و دیو صفت هستن

    خدا عاقبت بخیرمون کنه ایشالا

    سپاس

    پاسخ:
    سلام
    "فرعون در جهانِ امروز و در عصر حاضر ، به شکلها و انواع و اقسام متفاوت نمود دارد : با دین ، بی دین. متجدد ، مرتجع. عالی رتبه ، دون پایه. روشنفکر ، سنت گرا. خردگرا ، سانتیمانتال."
    مثال برای مورد اول (دیندار و بی دین) :
    بی دین : سران صهیونیسم و امپریالیسم که ظاهرا معتقد به یهودیت و مسیحیت هستند.
    دیندار : مانند سران کشورهای مسلمان عربی همچون سرهنگ قذافی و محمدرضا پهلوی که هر دو در ملاء عام نماز هم میخواندند و ...

    مرسی از شما ک این اخبار رو انتشار میدید.
    پاسخ:
    سلام جناب ظفری

    ممنونم از حضورتون. همیشه متن های حکیمانه تان را همچون گوشواری از دو گیلاس سرخ همزاد دوست میدارم :


    دل به مقصدی نمی دهم که جاده اش مرا فرا می خواند
    به جاده ای پای می نهم که مقصدش را
    فریــــــــــــــــــــــــــاد می کشم.

          
                    "حامد ظفری"

    سلام بابا جون

    مختصرا میخواستم بگم

    وقتی انسان از دنیا رحلت می کنه دیگر رجوعی به این دنیا ندارد و راه زندگی دنیوی بسته میشه

     زندگی پس از مرگ یک زندگی فرا مادی هست گرچه بنوعی ارتباطی هم با این دنیا داریم بخاطر باقیاتی که در این دنیا داریم

    مثل خانواده و خیراتی که رد و بدل میشه و همچنین شروری که ممکنه برسه ولی انسان در برزخ و ملکوت سیر میکنه پس از مرگ و حیاتش حیات فرا مادی هست

     

    کتاب معاد شناسی علامه طهرانی(رحمه الله علیه)کتاب فوق العاده ای هست برای مطالعه




    پاسخ:
    سلام آقاجون
    ممنونم از وقت و زمانی که واسه بنده صرف میکنید.
    چشم ، این کتاب رو میخونم ولی در این کتاب آیا توضیح داده شده که چرا برای بعضی انسانها ، تمام قوانین و فضای بهشت و جهنم در همین دنیا اجرا و ایجاد میشه و اونها به پاداش و جزای کامل خود می رسند؟ طوریکه قطعا دیگه مسئله ای از اونها بدون جواب برای عوالم بعدی باقی نمیمونه ؟ طوریکه انگار بعد از مرگ ، عالم دیگه ای برای اونا وجود نداره چون تو همین دنیا پاداش و جزای تمام زندگیشون رو دیدند ؟!
    اگه بعد از مرگ حیات مادی وجود نداره چرا بعضی از رفتگان به این دنیا رفت و آمد دارن و بقیه ی کاراشون رو واسه خودشون و یا واسه بقیه انجام میدن؟
    یا اینکه چرا همین سؤالها رو بعد از معرفی همین کتاب از سوی شما ، پارسال هم انجام داده بودم و از شما پرسیده بودم ، و یکی هم همان موقع گفته بود : سؤال بعدی اش را بعد از معرفی کتاب طوری طرح کرده که انگار کتاب را بتمامی خوانده است و ما میدانیم که خوانده است.
    اون موقع من شما رو نمی شناختم ولی دیده بودم که دارم این سؤال رو برای کسی می نویسم و بعد باقی ماجرا که شرح دادم.
    چرا برای بعضی ها هر چه پیش می آید(چه خوب و چه بد، چه مسئله ای بسیار جزئی باشد و چه بسیار مهم) ، خودشان و یا دیگران همه را از قبل می دانند ؟
    چرا بعضی ها هیچوقت نمی میرند؟ چرا با مرگ بعضی ها ، تمام جهان نیز می میرد طوریکه انگار حیات دنیا به حیات اونا بستگی داره ؟

    بقول شاعری :

    چشم تو مرا چشمه ی جان بود نبود؟

    زیبایی یک عشق نهان بود نبود؟

    روزی که تو رفتی دل من ویران شد

    پایان تو پایان جهان بود نبود؟


    آقاجون ، کلی سؤال دارم ولی حیف که شما وقت پاسخ دادن ندارید...
    سلام دخترم
    من علم پاسخ گویی به سوالات شما رو ندارم و گرنه موجب سعادت است که بتونم دخترم رو همراهی کنم
    کتاب معاد شناسی علامه طهرانی(رحمه الله علیه)10 جلد می باشد که خذمتتان معرفی کردم
    این هم لینک پایگاه حضرت علامه ((http://www.maarefislam.com/))

    نور چشمم سوالی داشتی در خدمتم



    پاسخ:
    سلام آقاجون خوبم
    ممنونم بخاطر لینکی که هدیه دادید.
    چشم. حتما.

  • بانوی پارسی
  • از همان روزی که دست حضرت قابیل گشت آلوده به خون حضرت هابیل

    آدمیت مرد

    گرچه آدم زنده بود...

    پاسخ:

    سلام

    با سطری که مرقوم داشتید میهمانید به شعری از وبلاگ کلبه ی احساس :


    « باران »

    این ابرها گویی دو چشم تر ندارند

    گویی خیال بارشی در سر ندارند

    شاید شبیه من دلی پر درد اما

    ازخود برای گریه محرم تر ندارند

    تصویر زیبای زمین خاکستری شد

    این ابرهای یخ زده باور ندارند

    بی چتر زیر آسمان ماتم گرفته

    کاش از دلش رویای باران برندارند

    چشمان پیر مردمان خشکیده انگار

    بر آسمان و چاره ای دیگر ندارند

    یاس سپید کوچک من جان سپرده

    این کودکان یک لقمه خاک تر ندارند

    بشکن تمام بغض ها را خیسشان کن

    این غنچه ها جز یک دل پرپر ندارند

    زهرا : http://khanehyedel.blogfa.com

    آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند

    آیا شود که گوشه چشمی به ما کنند

    صلی الله علیک یا ولی الله اعظم

    افسوس که با مشتاق بودنت برای درمان دردهایمان

    باز این ماییم که با وجود بیماری و درد بدنبال طبیب نمیرویم

    تازه گشتن هم نمیخاد این طبیب مبارک قدم

    آه دل برای قدم و مقدمش کافیست

    شادی عالمیان در قدم و مقدم توست

    جای غم باد هر آنکس که نخواهد شادت

    فردا تعلق دارد به پیشگاه همایونی شاهنشاه ما سوی الله

    دعا میکنیم وجود مبارک و نازنینش

    از جمیع بلایای آسمانی و زمینی مصون و محفوظ باشد

    و نیازمند ناز طبیبان نباشد

    (اگر سخت نباشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 100صلوات با عجل فرجهم)

    آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست

    هرکجا هست خدایا به سلامت دارش

    وقت ظهور بسیاری شرمنده اند

    عده ای بخاطر گناه کردن و عقب انداختن ظهور

    شرمنده ترین ها آنهایی اند که حتی لقلقه زبان هم دعا نکردند.

    الحمدلله رب العالمین 
    الحمدلله رب العالمین
    الحمدلله رب العالمین
    الحمدلله رب العالمین
    الحمدلله رب العالمین
    الحمدلله رب العالمین
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم من الان الی قیام یوم الدین
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم من الان الی قیام یوم الدین
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم من الان الی قیام یوم الدین
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم من الان الی قیام یوم الدین
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم من الان الی قیام یوم الدین
    شکر خدا که هرچه طلب کردم از خدا***بر منتهای مطلب خود کامران شدم
    امام زمان جان ، ای خیر مطلق خدا خیرت بده، ای اول خیر و ای آخر خیر و ای ظاهر خیر و ای باطن خیر و منشا خیر و ای منتهای خیر ، خدا خیرت بده
    چشم مادران این سربازان عزیز وطن روشن باد انشالله ، شادی و شعف سراسر وجودم را فرا گرفته از آزادی این عزیزان وطن، انشالله با ظهور ولی خدا تمامی زندانها ویران و تمامی زندانیهای نفس و شهوت و مقام و دنیا ، آزاد و آزاده گردند.
    واسلام علی من اتبع الهدی.
    پاسخ:
    خدایا همیشه دل مؤمنان را شاد بگردان
    انشالله با ظهور ولی خدا تمامی زندانها ویران و تمامی زندانیهای نفس و شهوت و مقام و دنیا ، آزاد و آزاده گردند.
    آمین یا رب العالمین
    خدایا متشکریم
    آقاجان متشکریم...


    پروردگارا

    ما را به آن بندگانت که با چالاکى به سویت مى‏شتابند،و همواره در رحمتت را مى‏کوبند ملحق نما

    آنان‏که در هر شب و روز تو را عبادت مى‏کنند،و از هیبتت در هراسند

    بندگانى که آبشخورها براى آنان زلال کردى و به خواسته‏هایشان با کامیابى رساندى

    و آنان را بر جوینده‏هایشان کامروا نمودى

    و از روى فضلت حاجاتشان را برآوردى

    و نهادشان را از محبّتت آکنده ساختى

    و از زلال چشمه‏ات سیرابشان نمودى

    اینان به وسیله تو به لذّت مناجاتت‏ دست یافتند

    و از حسن عنایت تو دورترین مقاصدشان را فراچنگ آوردند(مناجات خمس عشره- راز و نیاز ارادتمندان)

    آمین یا رب العالمین

    سلام دخترم

    سعادت و توفیق بود  تا کتاب براتون ارسال کنم امید وارم به دستتون برسه و سودمند واقع شود

    کمال و سعادت جاویدان رو از صمیم قلب برات آرزومندم

    پاسخ:
    پروردگارا
    ای زداینده ی اندوه و بردارنده ی غم ، ای بخشنده ی در دنیا و آخرت و مهربان در هر دو سرا ، بر محمد و آل محمد رحمت فرست و اندوه ما را برطرف کن و غممان را بزدای...
    ای یگانه ، ای یکتا ، ای بی نیاز ، ای کسی که نزاده ای و زاییده نشده ای و کسی همتای تو نیست ؛ ما را نگاه دار و پاک ساز و گرفتاریمان را برطرف کن...
    ای صاحب جلال و اکرام، توفیق عملی را از تو میخواهیم که به وسیله ی آن هر که آن را به جا آوَرَد ، او را دوست میداری...

    بارالها
    رحمت فرست بر محمّد و آل محمّد و دلمان را به سوی راستی سوق ده و حاجتمان را از دنیا ببُر و رغبتمان را از سر شوق به لقایت در آنچه نزد تو است قرار ده و صدق توکل بر خویش را بر ما ارزانی دار...
    آفریدگارا
    ترس عبادتکاران برای تو را و عبادت خاشعان در پیشگاه تو را و یقین توکل کنندگان بر تو را و توکل مؤمنان به تو را از تو مسئلت داریم...
    یا الله
    رغبت ما را در مسئلتمان مانند رغبت دوستانت در مسئلتهایشان و ترسمان را مانند ترس اولیائت قرار ده و ما را در خشنودی خود چنان به کار دار که با وجود آن ، چیزی از دین تو را به علت ترس از آفریده ای ترک نکنیم...
    خدایا
    رحمت فرستد بر سید ما محمد پیغمبرت که برگزیده ی توست ، و بر آل او که پاکانند. (بخشهایی از پنجاه و چهارمین دعای امام زین العابدین-ع- در طلب گشایش اندوه ها-صحیفه سجادیه)
    آمین یا رب العالمین

    سلام آقاجونم
        امیدوارم شایستگی خود را از دریافت هدیه ی شما با بکار بردن آموزه های این کتاب (معاد) در راهی که تنها محبوبِ واحد وُ احد دوست میدارد ، نشان دهم.
    از خدای متعال برای شما و همگان گشایش یکی از اسرارش را که حرف مقدس "ص" است میخواهم :
    1- صمدیت او را
    2- صَنَمیت او را
    3- صمیمیت او را
    4- صحت و سلامت او را
    5- صلابت و استواری او را
    6- صبر و شکیبایی او را
    7- صلح و آرامش او را
    8- صفا و دوستی او را

    به حق عزیزترین بنده ی او ، زهرای مرضیه اش (س)

    ایلیا....
    پاسخ:
    جانم ... بله...
    امر بفرمائید

    اومدم....

  • غریبانه ایمان
  • سلام خانوم خوئی ..وبلاگتون رنگ و لعابش خیلی تغییر کردها ..دیگه کاملا وب خبری شده ..البته وبه که واسه این جونها نگران بودید و نشان از قلب مهربان و پاک شماست ..

    خیلی وقته وب ما تشریف نیاوردید ؟  5 تا پست تا حالا تشریف نیاوردید ؟؟

    البته خوب مشغله شما هم به نسبت ماها زیادتره ..یاحق

    پاسخ:
    سلام آقا ایمان
    به قول یکی از خواننده های عزیز این پُست که گفته بود :


    " من از دروغ می ترسم.
    از رو دست خوردن بدم میاد.
    نمی دونم موضوع چیه .
    اینه که دست و دهانم بسته ست.
    چرا هیچ کس هیچی نمی گه ؟
    اصلا از هر خبری که فقط توی شبکه های اجتماعی و بخصوص توی فیس بوک سرو صدا راه می ندازه دوری می کنم...
    فک می کنم یه کاسه ای زیر نیم کاسه ست.
    فک می کنم یه دروغی در میونه....
    شاید بدبینم
    اما حق دارم..نه؟ "
    ،،،
    نزدیک به یک ماه میگذره. اولین فرزند یکی از سربازان بدنیا اومده. هیچکس هیچی نمیگه. کاری نمی کنه. فقط ادعا فقط بولوف...
    دیگه دل و دماغ نوشتن ندارم. اونم تو سرزمینی که در اون یه سرباز یعنی هیچ...
    فقط میخوام کتاب بخونم و درسام رو... حوصله ی نوشتن ندارم... ما خیلی وقته که مُردیم خیلی وقته درسته ؟؟!!
    سلام دوستان ، این شعر زیبای زبان مادری ام را به سربازای عزیز تقدیم میکنم :


    دورماز اسر عشقون یلی    ***     اونا روان چشمیم سلی


    من بیر محبت راحلی    ***     دیوانه یم دیوانه یم

    پاسخ:
    سلام
    لطفا شاعر شعر ، معنی شعر و تاریخچه ی شعر رو هم بفرمائید...




    از ترجمه خوشم نمیاد اما بر حسب دستور مجبورم
    دروماز اسر عشقون یلی = متوقف نمیشود و میوزد نسیم عشق
    اونا روان چشمیم سلی=بخاطر آن (عشق و نسیمش) از چشمم سیل جاری میشود
    من بیر محبت راحلی = من یک مسافر محبت هستم
    دیوانه یم دویانه یم = دیوانه هستم دیوانه هستم
    البته و صد البته نتوانستم به بهترین نحو ممکنه ترجمه کنم از سایر خوانند گان هم زبان خواهان کمک هستم.
    پاسخ:
    ممنونم. اما نام شاعر و تاریخچه ی شعر ؟


    تا با عارف محبت نباشد او را سلوک دست ندهد، و محبت از معرفت است پس تا معرفت نباشد عبادت دست ندهد حضرت خاتم صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: العلم امام العمل و العمل تابعه (آخر فصل 5 عین الیقین فیض ص 5 ط 1)

    http://shakhehtoba.blogfa.com/post/46
    علامه حسن زاده آملی



    سلام!
    خیلی ممنون از نظرتون؛ شما لطف دارین!
    البته که میتونید از عکس ها استفاده کنید!
    فقط یه سوال : وب شما رو با چه اسمی لینک کنم؟
    پاسخ:
    ای جانم
    سلام به روی ماهت پسر گلم

    ممنونم عزیزم که اجازه دادی از عکسهای هنرمندانه ات استفاده کنم.
    هر اسمی که تو از همین لحظه برام انتخاب کنی ، نام جدید من خواهد بود. ( من خانم هستما ! ایلیا اسم پسرمه ).


  • غریبانه ایمان
  • سلامی دوباره.. مشخصه دیگه قصد ندارید تو وب کسی بیاید منتظر بودم جوابو تو وب خودم هم بگیریم !! ..ولی خوب بزرگترید و وظیفه ماست که سر بزنیم..

    اگه قصد دارید کتاب بخونید که خیلی هم  خوبه ..  ..چه اشکالی داره ادم وقتشون رو با کتاب خوندن پر کنه ؟؟  یک فرصت با ارزشی که خیلی از ماهها فراموش کردیم ..

    حتی حوصله نداریم قران کریم و سخنان گهر بار امام علی تو نهج البلاغه   رو بخونیم  کتابهایی که حتی خوندن یک سطرشون زندگی ادم رو عوض میکنه ..

    امان از دست ادمهایی مثل من که فقط بلدن حرف بزنند و کلی ادعا دارند ..

    ..خود من هم چند وقت به شدت میخوام برم تو بحرکتب حقوقی ..  ولی حیف که معلوم نیست کی و کجا وعده دیدار من با کتاب خواهد بود :))

    در خصوص اون سربازا هم که شما فرمودید که آزاد شدن  !! .چطور شد هنوز به یقین نرسیدید ؟؟ چی بگم والا مشرق نیوز سایت معتبری ..حالا کاسه زیر نیم کاسه .

    اره واقعا سربازا .... خداوند به حق 14 معصوم این شیاطین رو که به یک سرباز  نورسیده بیگناه  هم رحم نمیکنن  تو قعر جهنم با فوارهای مخصوص  قرار بده انشالله..

    واقعا عبدالمالک ریگی جنایتکار که به راحتی سر از تن سربازان بیگناه جدا میکرد و هنوزم هم یارانش ادامه دهنده این شیطان هستند  فقط  با یک لحظه اعدام مجازات میشد ؟؟

    بخدا حقشون بود میلیونها بار میمرد و شکنجه میشد ..

    جمله اخرتون منو به یاد شعر مرحوم پناهی میندازه ..

    به ساعت نگاه می‌کنم:
    حدود سه نصفه شب است
    چشم می‌بندم تا مباد که چشمانت را از یاد برده باشم
    و طبق عادت کنار پنجره می‌روم
    سوسوی چند چراغ مهربان
    وَ سایه‌های کشدار شبگردان خمیده و خاکستری گسترده بر حاشیه‌ها
    وَ صدای هیجان‌انگیز چند سگ
    وَ بانگ آسمانی چند خروس

    از شوق به هوا می‌پرم چون کودکی‌ام و
    خوشحال که هنوز معمای سبز رودخانه از دور برایم حل نشده است

    آری از شوق به هوا می‌پرم و
    خوب می‌دانم
    سال‌هاست که مـُرده‌ام

     

    بعضی مواقع ادم از بدی روزگار بدجور خسته میشه وبه قول شما احساس مردن میکنه ..(البته که خدا نکنه یک  بزرگواری مثل شما که هدفشون تو زندگی کمک کردن به مردمونه  فکر کنه مرده شماها تا ظهور منجی عالم بشیریت برا مردمون خدا جان فشانی میکنید..) ولی خوب خیل چیزها هستند که انسان رو برای زندگی امیدوار میکنند ..بخصوص دنیای پس از مرگ وقیامتی که حق رو از نا حق تو پل صراط از جنایتکارا و ظالمین  میگیره ..

    بذارید وبلاگتون پویا بمونه ..ادامش بدید .حذفش نکنید .

    مادرم عمل جراحی  سختی داره ..نخاع گردن  براش دعا کنید..

    یاحق

    پاسخ:

    الآن ساعت حدود سه نصف شب است و هنوز تا این لحظه که چهار دقیقه از ساعت سه گذشته کسی معمای سبز رودخانه را نه از دور که از نزدیک هم برای کودکی ها حل نکرده است . آی کودکی ، کودکی ، کودکی... گیسوان تو در کدام دستگاه از جیغ و داد بی هنگام گربه ها یا کدام شور همایونی زوزه ی سگان ، یک شبه و یک دست ، سفید شد ؟؟
     
    ّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّسلام
    این چه عمل جراحیه که به نخاع گردن مربوط میشه ؟
    اگه فرصت قرآن خوندن ندارین ، شبا قبل از خواب سه بار سوره ی اخلاص و یک بار سوره ی کافرون رو بخونید.
    به اسم اللّه بسیار بخشایشگر و همواره مهربان بگو هان! ای کافران! من آنچه شما می پرستید نمی پرستم و نه شما می پرستید آنچه را که من می پرستم و نه من پرستنده ی چیزی هستم که شما پرستیده اید و نه شما پرستنده اید آنچه را که من می پرستم. برای شما باد دین شما و برای من باد دین من.
    ببینید چه نگاه وسیعی به کافران در این سوره وجود داره. در حالیکه الآن تو این دوره زمونه ی ما ، همه یه ترازو برداشتن واسه مؤمنین و مسلمونا که میزان ایمان اونا رو بسنجند. خدا یه همچین نگاهی به کافران در این سوره داره اونوقت ما مسلمونا افتادیم به جون همدیگه که ثابت کنیم ایمان ما بیشتره !!!
    آی آی آی...
    مسلمونی یعنی سلم داشتن با نگاه و بیان و کلام خداوند
    مسلمونی یعنی سالم بودن نگاه و کلام و روح و روان و جسم و کردار و اعمال
    مسلمونی نه یعنی حیوان بودن ، نه یعنی دژخیم بودن ، نه یعنی هتاکی کردن ، نه یعنی پست و روانی بودن ، نه یعنی شکنجه و شلاق و شقه شقه کردن ، نه یعنی حب پست و مقام و جاه و مال و منال و موال ، نه یعنی نادیده گرفتن جان حتی موری ، نه یعنی صفر دانستن یک سرباز ...
    سلام ، شاعر این شعر را نمشناسم و تاریخش را نیز هم نمیدانم.
    از علامه ابوالفضائل نجم الدین ذوالفنون حضرت آیت الله العظمی حسن حسن زاده آملی نوشتید کسیکه من آرزوی زیارتش را از نزدیک دارم ، کسیکه با الهی نامه اش غوغا کرد، سونامی مشرق زمین ، خیلی خوشحالم که هنوز افرادی پیدامیشوند که بامن هم فکرند
    الهی موج از دریا خیزد و با وی آمیزد و از وی گریزد و در وی گریزد و از وی نا گزیر است : إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ
    پاسخ:
    سلام
    شما که یک آقا هستین چطور تا به حال موفق به زیارت ایشون نشدید؟
    فکر میکردم فقط خانمها نباید دیده شوند.
    راستی آیه ی إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ رو که اینطوری نوشتید اگه یعنی آدرس یه لینکه ، چرا باز نمیشه ؟
    این جمله تون باید اینطوری باشه ( البته همین الآن پیداش کردم. ممنونم بابت معرفی. )  :

    "الهی!

    موج از دریا خیزد و با وی آمیزد و در وی گریزد و از وی ناگزیر است، انّا لله و انّا الیه راجعون" (الهی نامه علامه حسن زاده آملی)

    الآن دارم الهی نامه رو میخونم. شوخ طبعی و شیرین بیانی علامه در الهی نامه اش کاملا مشهوده. البته پر واضحه که همیشه بذله گوییهای ایشان برخاسته از هوش سرشار و حَکَمیت و عالم بودن است. دیدید آدمایی رو که از فرط دانش فراوان ، چقدر بذله گو و شوخند؟

    الهى کلمات و کلامت که اینقدر شیرین و دلنشین اند خودت چونى
    الهى اگر از من پرسند کیستى چه گویم
    الهى هر چه بیشتر فکر مى کنم دورتر میشوم
    الهى گروهى کوکو گویند و حسن هوهو
    الهى از گفتن "یا" شرم دارم

    وقتی تو گوگل دنبال این جمله گشتم به یه مطلب از یک طلبه ی جوان رسیدم . خیلی جالبه. احسنت به این طلبه ی جوان :


    سوال مهمتر از جواب!!

    کسی  در علم جلوتر است که سوالات بیشتری دارد. دانستن جواب آنها چندان مهم نیست. آنچه اهمیت بیشتری دارد این است که شما  مسئله های بیشتری در ذهن داشته باشی. جواب بالاخره پیدا میشود.

    اساسا پیشرفت یک علم با گسترش سوالات آن علم صورت میگیرد. اگر مثلا می بینیم که بحث صلاة درفقه پیشرفت چندانی ندارد به این جهت است که بیش از هزار سال است که مسئله های مختلف وزوایای گوناگون آن توسط علما بررسی شده است و اکنون سوالات جدید کمتر در آن یافت میشوند. اگر کاری هم صورت بگیرد درتغییر آن جواب هاست. اما اگر علوم جدید و  مثلا بحث فقه حکومتی و ...  در حال پیشرفتند به خاطر کثرت سوالات جدیدی است که در آنها وجود دارد و هر شخص دنبال این است که سوالات بیشتری را ایجاد کند و زاویه جدیدی از بحث را بگشاید. البته افزایش مسائل علوم نظری خیلی دشوارتر است وزمان بیشماری می طلبد.

    آیت الله مصباح می فرمود:"فلسفه قبل از اسلام دارای ۲۰۰ مسئله بود و مسلمین توانستند آن را به ۶۰۰ مسئله افزایش دهند."

    تا زمانی که سوال های جدید دریک علم ایجاد نشوند آن علم دچار رکود و یکنواختی است . اما اگر شخصی پیدا شود و سوالات جدیدی ایجاد کند آن علم فعال می شود و دانشمندانش درصدد پاسخ آنها بر می آیند . به همین جهت پیشرفت بسیاری از علوم مثل اصول و فلسفه و.. مدیون مخالفان سرسخت اآنها (اخباریون وسوفیست ها و..)بوده است که همواره سوالات جدیدی را به صورت مجانی در اختیار عالمان آنها گذاشته اند .

    به نظر ، ما باید امروز قدردان شخصیت هایی مثل دکتر سروش (فارغ از درستی یا نادرستی نظریاتش) باشیم و بیش از این به آنها بها بدهیم. چرا که آنها مسائل جدیدی را پیش روی ما گذاشته اند و باعث تجرک و فعالیت ما شده اند.بنابراین اگر کسی ۱۰ سوال به شما یاد داد ، به او شبهه انداز نگویید بلکه قدردان او باشید و حتی به او جایزه بدهید. مرحوم آیت الله سید محمد کاظم طباطبایی(صاحب عروه الوثقی) که کتابش از نظر کثرت فروعات فقهی کم نظیر است ،به هر کس که یک مسئله و فرع فقهی جدید به او میگفته ،جایزه ای میداده است.بنابراین از سوال نترسید چرا که یافتن جواب بسیار آسان است و همواره دنبال افزایش سوالات مخصوصا در حوزه تخصصی خود باشید وگرنه عقب مانده اید .رسول گرامی اسلام فرمودند "حسن المساله نصف العلم" نیکویی سوال نصف علم است (تحف العقول)

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی