ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

بانوی رود

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۳۸ ب.ظ

.

.

.. «« بانوی رود »» ..

.

دلی که عاشق چشم تو بود بانو جان

دوباره دفتر ما را گشود بانو جان

به یاد خاطره اش با تو منزوی تر شد

و بهترین غزلش را سرود بانو جان

غرورِ غربتی ام را شکست تنهایی

که عاشقانه بگویم درود بانو جان

دلم گرفته از این دوره ی غزلمرگی

دلم گرفته از این قرن ِ دود بانو جان

دلم گرفته ولی گریه ام نمی گیرد

سکوت و بغض و جنونم شهود بانو جان

شنیده ام که مرا روی ِ بومِ چشمانت

کشیده ای به صلیبی عمود بانو جان

تو را برای خودش آفریده می دانم

همین خدایِ غریب و وَدود بانو جان

تو سیبِ سرخِ غزلهایِ (باغبان) هستی

خدا سپرده تو را دستِ رود بانو جان

همیشه گفته ام این را که دوستت دارم

تو را به جان ِ خودم بی حدود بانو جان

و بی تو من به غزلهای حضرت حافظ

تفألی زده ام صبح زود بانو جان

"رسیده مژده که ایام غم نخواهد ماند"

چه مژده ای تو نباشی چه سود بانو جان

.

"بهـــروز باغبـــان"

.

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی