ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

طناب چاه

چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲ ق.ظ

.

.
.. «« اردوغان
با طناب تندروهای مذهبی کشورهای همسایه که به او خط می دهند ، در چاه ویل فرو می رود »» ..
. 
یکی دیگر از اشتباهات جدید اردوغان که در راستای دیگر اشتباهاتش در طی چند سال گذشته با گرایشات خاص او به مسلمانان تندرو و اتخاذ سیاست های فاجعه بارش در خصوص ارتباط با سوریه که منجر به ظهور تروریسم جهادی در ترکیه به واسطه ی غیر ترک ها انجام شده است ، تفویض اختیار کامل به سازمان دیانت برای تصمیم گیری در باره ی نحوه ی تشییع جنازه و مراسم به خاکسپاری کشته شدگان کودتاگران است که در حین عملیات نظامی کودتا به قتل رسیده اند. عدم انجام هر گونه خدمات مذهبی برای کشته شدگان کودتاگران ، نه تنها رویکردی غیر انسانی به شمار می رود بلکه خارج از شئونات مذهبی حکومت های دینی و جوامع ایدئولوژیک محسوب می شود. این اشتباه هرگز از ذهن نسل جدید و تاریخ آینده ی ترکیه زدوده نخواهد شد و در دوام حکومت اردوغان تأثیری سوء خواهد داشت.
. 
اگر چه این اشتباه به ظاهر ناچیز به نظر می رسد اما از آنجا که همین اشتباهِ نه چندان بزرگ ، تأثیر و بازتاب منفی و نامناسب با اعتقادات مذهبی بر جامعه ی ترکیه و دیگر جوامع خواهد داشت و بدآموزی هایی برای دیگر حکومت های دینی جهان ؛ قطعاً بزرگترین اشتباه اردوغان که در این چند روز اخیر توسط رسانه های جهانی به گوش همگان رسیده است ، تأثیرات بسیار وحشتناک و پر عقوبتی بر اذهان و افکار خانواده های کودتاگران ، مخالفان حکومت و سیاست های تندروانه ی اردوغان و حتی طرفدارانش حک خواهد کرد : اعدام ژنرال ها ، افسران و افرادی که در کودتا نقش داشته یا نداشته اند و پس از مهار نسبی کودتا ، توسط اردوغان از بین مخالفان سابق به لیست کودتاگران اضافه شده اند. !!

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی