ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

اعجاز عاشقی

چهارشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۱۷ ب.ظ

.. ««     اعجاز عاشقی     »» ..

.

گوش کن  ! انگار مردی در میان نیل غرق است

   بین فرعونی    که می نامی     وَ    او بسیار   فرق  است

                    آی مردم !   یک نفر در آب    دارد    می دهد    جان

                    می زند   فریاد     بر   موسا    وُ       بر   ساحل نشینان  :

                  "    آی موسا !     من تو   را    یک بار    از    دریا    گرفتم

                    اینک    امّا    من    همان طفلم ، تو      فرعونی     به چشم ام

                    آن همه از عشق می گفتید این است عاشقی تان ؟

                    بین عشق و انتقام ، این کیست    مانده   گیج   و حیران ؟"

             ***

                    غرق   در   دریای  پشت سر   ،   خدایی   ناخدا   بود

                    روبرو     امّا      خدایی   غرق   در   پرسش   ،   رها   بود

                    داشت موسا    همچون   او    با   خود  ،  جدل ها  ،  گفت و گوها

                    ذهن ِ    پرسش گر    به    دریای منقّش   ،   نقش ِ   خود   را

                  ***

                    گفت   فرعون  ،  غرق    در   دریا   چو   طفلی   بی غل و غش :

              "      آی موسا !   می گدازم سنگ  ِ   خود      در   بحرِ    آتش

                    شاید از یک گوشه ی اغماض ِ چشمِ   کهربایت

                    با شراری پاک ، بیرون آید از جانم سیاوش"

                    گفت موسا   با    خدای سخت گیر      و   ساکتِ   خویش :

              "    ای تماشا  !    غرق در یک آزمونم ،   یکّه  ،    بی خویش

                    اینک    این   دستان ِ   پر مهر تو    وُ      گهواره ی کیست ؟

                    دل   به    دریا     می زنم تا     باز گویی    ،   امر   تو   چیست ؟ "

               ***

                    واپسین لحظه ست      امّا    جنگ    بین عشق    و عقل است

                    مرز  ِ    ایمان    ،    تیر   ِ       آخر    ،    جان ِ    آرش      ،      مانده    در شست

                    بار    دیگر    قصه ی    گهواره    وُ     امواج    وُ    موسا

                    بار     دیگر    امتحانی    از     کمانگر    ،    مرز ِ       تقوا

             ***

                    گفت موسا :    آمدم    ای   مؤمن   از    اعجاز ِ     عاشق

                    مهر ِ    من    گهواره    است     وُ        قلب من      مانند     قایق

                    آمدم عاشق تر     از    موسای      مَد     از   هوش      وُ         مَدهوش

                    آمدم     بهر    تو    در    بحرِ     تموّج ها      در     آغوش

                    از    همان    فریاد    اول   ،     غرق   شد    فرعون چشم ام

                    آه ، منهم دست   تو    از    رود    نیل    اینک    گرفتم.

.

              ایلیا       ـــــــــــــ      1390/8/22            

.

اعجاز عاشقی/

ذهن پرسشگر/

گهواره ی مهر/

 موسا و فرعون/

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۸)

   از    همان    فریاد    اول   ،     غرق   شد    فرعون چشم ام 
آه ، منهم دست   تو    از    رود    نیل    اینک    گرفتم

عالی بودش

غرق شد فرعون چشم م

خیلی حرفه هاااااااااااااا
تشکر مهربون م
من که نمره ی 20 می دم، اگه قرار به نمره دادن باشه

100 تا 10 آفرین می دم اگه قرار به امتیاز باشه

الله اکبر می گم اگه قرار به تبریک باشه
اصلا" دوستت دارم
فوق العاده...
یاعلی...
پاسخ:
ممنونم 
نمره !!؟؟
این شعر نوشته نشده برای نمره گرفتن از کسی.

  • دختر ارغوانی
  • زیبا بود. البته من صاحب نظر نیستم. همین که بخونم و حضی ببرم، بیانش میکنم
  • آرام آرام
  • سلام ..

    ایلیا عزیز...

    ماه رمضان  آمد ایلیا نیامد.

    چه قدر چشم انتظاری کشیدیم تا ایلیا امتحانش تموم شد ولی نیامده

    ایلیا عزیز دراین شبهای عزیز التماس دعا فراموش نشه ..

  • خلیرضا شایگان
  • برای من آب از سر گذشته
     دست تگان مده
    من خود
    در بی نفسی
    دست تکان می دهم!!!

    سلام و درود...شعر زیبایی بود

  • علیرضا شایگان
  • برای من آب از سر گذشته
     دست تگان مده
    من خود
    در بی نفسی
    دست تکان می دهم!!!

    سلام و درود...شعر زیبایی بود

    سلام

    سلام خانم خوئی

    راستش نظری در مورد شعر نداشتم که ننوشتم

    حقیقتا انقدر شعرهاتون ثقیل و عمیق و شاید مثل نقدهای زیباتون در مورد شعرهای من فلسفی هست که ارتباط چندانی باهاش برقرار نکردم

    این در مورد اکثر شعرهاتون در رابطه با من صدق میکنه!

    در کل به قول یکی از دوستان شاعرم :دمتون گرم که شعر می نویسین

  • محمد آذرکار
  • خیلی مطلب زیبایی بود.
    ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی