ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

نوبت عاشقی !!

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۴۳ ب.ظ

.. «« آهن و فولاد می روید »» ..
.
اینکه تو عاشق شدن را می شناسی ـ می توانی ـ خیلی قشنگ است
رقص بال شعله را همبال با پروانه دانـــی خیلـــی قشنــــگ است
.
رخصت اما ... رخصتِ زیر و بمی یا نوبتِ عشقـــــی هست آیـــــا ؟!
اینکه در تشخیصِ فرصت یا زمان ، قادر بمانی ؛ خیلی قشنگ است
.
حال که بر پنجـــره ، بر شاخـــه ها ، بر آسمــان ، بر پای کبــــوتر
آهن و فولاد می روید چه شعری را بخوانی ؛ خیلی قشنگ است
.
اتفـــــاقِ عشــــق می دانـــم همیشــــه ســـرزده ـ ناهنــگام ـ آیـــــد
اینکه افسارش به چنگ آری سپس چابک برانی ؛ خیلی قشنگ است
.

.
آسیه خوئی(ایلیا) ـ خرداد 1380 ـ از مجموعه شعر "ایلیا" ـ صفحه ی 89

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی