ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

اِشـکِـلَـک (1)

دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۲۵ ق.ظ

      

.

با اشکلکِ امروز به مشکل آلودگی هوا می پردازیم.
امروز شنبه پنجم دی ماه 1394 پس از گذشت شانزده روز از به گوش رسیدن آژیر قرمز رنگِ زنگ خطر در تهران ، کمیته ی اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد.
در این کمیته که کمیت آن با حضور عصابدستانی چند ، لنگ نمی زند ؛ مباحث جدید و راه حل های بدیعی مطرح شد که یکایک راهکارها به استحضار خوانندگان می رسد :
1- ماجرای جاری آلودگی هوا موجب می شود تا جریان محو سازی نماد بزرگترین بیلاخ مردم ایران به فاصله ی طبقه ی آخر برج میلاد نسبت به سقف کوتاه خانه های حلبی آباد به اجرا درآید. 
2- از این پس با ادامه ی روند آلودگی هوا هیچکس قادر به رؤیت این برج که مظهر و نماد فاصله ی وحشتناک طبقاتی در جامعه ی تهران بوده است ، نخواهد بود.
3- آلودگی شدید هوا که بالطبع تعطیلی مدارس را بدنبال دارد و ادامه ی آن بعنوان بهترین راهکار برای آموزش فرهنگی و اخلاقی کودکان محسوب می شود ، مشاهده ی پدیده ی بدآموز برج میلاد را برای کودکان ما مقدور نخواهد ساخت.
4- طرح خریداری چهارپایانی چون استر و الاغ و اسب از قبرس برای جایگزینی آنها با وسایل دودزای نقلیه باید لغو گردد. این طرح اگر چه نشاندهنده ی نبوغ و اوج تشخیص مصلحت در جهت اقدامات دقیقه نودی کاهش آلودگی هوا و آسیب هایی ست که مردم می بینند ، اما موجب می شود که آلودگی هوا به سرعت پایان یابد و طرح تدریجی به فراموشی سپرده شدنِ بزرگترین بیلاخ به فاصله ی طبقاتی ، تأثیرات مثبت خود یعنی محو کردن شکل و شمایل برج میلاد از منظر چشمان محصلان در تمامی مقاطع را از دست بدهد.
5- با هر اقدامی که باعث شود این نماد و نشانه ی حیات جاودانه ی دوستان ما در طبقه ی بورژوا و سرمایه دار رؤیت شود و فرهنگ و ادبیات جامعه ی ایرانیان به ابتذال گراید ، شدیدانه برخورد خواهیم کرد.
6- طبیعی ست که اجرای هر طرح مبتکرانه ، قربانیانی هم بدنبال خواهد داشت. لذا برای مغزهای متفکر اعضای این کمیته مهم نیست که آمار متوفیان آلودگی هوا از 150 نفر در روز به 180 نفر رسیده باشد و یا مترسکان راهنمایی و رانندگی بر سر چهارراههای کلانشهرهایی مثل تهران بزرگ دار فانی را وداع گویند. لذا باید سرسختانه بر پیشبرد اجرائیات طرح های این کمیته در پاکسازی فرهنگ و ادبیات این مرز و بوم پافشاری کرد و با عدم رؤیت برج میلاد ، واژه ی "بیلاخ" از اذهان مردم و از کتب لغات حذف شود.
پی نوشت : نکات مورد بررسی قرار گرفته در کمیته ی اضطرار آلودگی هوا شامل 32 طرح بوده است. اما از آنجا که درج همه ی این موارد از حوصله ی خوانندگان عزیز خارج است ، از نشر آن خودداری به عمل آورده شده است.
.
.
آسیه خوئی (ایلیا) ـ شنبه 94/10/5
.
.
  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی