ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

جبریلِ من !

دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۲۲ ق.ظ

دیگر سئوالی از تو ندارم، سَحَر تمام شد

هر چند جعد موی تو سِحری تمام و دام شد

 

یکصد هزار بیت به زلفین تو خراب شد
یکصد هزار آیه که نازل نشد _حرام شد_

 

یکصد هزار و چند پیمبر قیام کرد و رفت
یکصد هزار و چند سخن، ختمِ بی کلام شد

 

گفتی بخوان به نام خدایی که عشق نام اوست
گفتم که عشق رونقِ بازار ننگ و نام شد

 

وقتی که شعر مسلخ شاعر شود گناه چیست؛
جبریلِ من اگر خودِ شیطان شد و امام شد؟!

 

جادوی گیسوان تو تعقید محکمی نداشت
صد قصه‌ی روان تر َازین ماجرا، درام شد

 

دعوت نکن، نخوان وَ نگو عشق هست.. سیب هست...

وقتی که عشق، مضحکه ی هر چه خاص و عام شد!!

.

#آسیه_خوئی  

94/8/18 _ دوشنبه 03:8 بامداد

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۱)

سلام تازه با وبت آشنا شدم و آرشیوت رو خوندم از بعضی شعرات خیلی خوشم میاد .میخواستم ببینم رشته شما چی بوده تو دانشگاه ؟ آیا ادبیات خوندی؟
پاسخ:

سلام. ممنونم. بله.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی