ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

حجاب و پوشش زنان (4)

شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۵۴ ق.ظ

همه می دانیم امسال در اوج بحبوحه های جنگ داخلی و خارجی در کشورهای منطقه که ایران نیز توسط ایادی خونریز عوامل این نابسامانی ها مجبور به مداخله در مشکلات منطقه شده است و چه بسا این مداخلات که تحت عنوان مبارزه با تروریسم به او تحمیل شده است دیر یا زود بهانه ای باشد برای نقوذ و هجوم به مرزهای کشور ؛ اولین مفتی ای که در این وضعیت بحرانی ، مسئله ی حجاب را از تریبون خود با کلماتی تحکم آمیز مطرح کردند آیت الله مکارم شیرازی بودند که بعد از آن موج مبارزه با حجاب اجباری از سوی تنی چند از ایرانیان مقیم در کشورهای دیگر آغاز شد. اگرچه این تحکمات از دیرباز تا قبل از آخرین انتخاباتِ برگزار شده در ایران وجود داشته است اما از زمان انتخاب ریاست جمهوری در سال 1392 تا انتخابات مجلسین شورا و خبرگان در سال 1394 در شکل و حد حادی از سوی هیچ مفتی ای مطرح نشده بود تا به امسال که توسط تریبون آیت الله مکارم شیرازی اعلام شد که : "باید جلوی شیوع بدحجابی و بی حجابی را گرفت وگرنه بعدها دیگر قادر به مهار و کنترل آن نخواهیم بود (!!)".

 

براستی چرا حکومت ایران با فشارهایی که به مردم وارد می کند ، موج گسترده ی "اعتراضات مردمی" را که از تبعات آن است ایجاد می کند تا آتویی تا آتویی باشد در دست کشورهایی که مترصد یافتن بهانه ها برای حملات غیرمستقیم به ایران هستند ؟ حملات غیرمستقیمی مانند درگیر کردن ایران در اوضاع بحرانی منطقه تحت عنوان دهان پر کنی مثل "مبارزه با تروریسم". آیا نمی دانند که این به اصطلاح "ناجیان کشورهای جهان سوم" که خود از یک سو فروشنده ی سلاح به تروریستها هستند و از سویی دیگر کشورهایی مانند ایران را به دلایل مختلف مجبور به مبارزه با تروریسم می کنند ، چه اهدافی را در قفای پرده های تو در تویی که خود ایجاد کرده اند ، دنبال می کنند ؟
واضح است که اعتراضات گسترده ی مردمی نسبت به استبدادهای مذهبی و سیاسی و ارسال شکایت نامه ها در باب بی عدالتی های حاکم در دوایر مختلف قضایی ایران به سازمان بین المللی حقوق بشر مانند نافرجام ماندن پرونده های اختلاس ، مثل مورد پیگرد قرار نگرفتن اسید پاش ها بر چهره ی زنان بدحجاب ، مثل بریدن حکم زندانی و شلاق برای کارگرانی که برای حقوق معوقه ی خود اعتصاب و اعتراض می کنند ، مثل تمدید حکم حبس و زندانی فعالین سیاسی و اندیشمندانی که مدت حبس شان به پایان رسیده است ، مثل صدور حکم شلاق و زندانی برای شاعران و روزنامه نگاران ، مثل بریدن حکم اعدام برای یک جوان بیست ساله و سربازی نادم و پشیمان که به دینِ به اضمحلال کشیده شده توسط عاملین و نمایندگان آن مذهب ، توهین کرده است ، مثل ... بهترین بهانه ها را بدست دشمنان خارجی می دهد که خود را ناجی کشورهای منطقه می دانند.


.

.
... ادامه دارد

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی