ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

حجاب و پوشش زنان (6)

شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۲ ق.ظ

یک خانواده ی اصیل ، آبرودار ، محکم و پابرجا هرگز اجازه نمی دهد که مسائل و مشکلات درونی خانواده در بلندگوها جار زده شود تا بیگانگان و اجنبی هایی که مترصد این فرصت ها برای سوءاستفاده های خود جهت منافع خویش و خانواده های خود هستند ؛ از آنچه که در داخل خانه می گذرد مطلع و باخبر شوند.


چرا بعضی مفتیان ایران (مفتی در لغت به کسی گفته می شود که می تواند فتوا دهد) ، بدحجابی زنــانِ خــانــه ی بــزرگ مــــا ـ ایــــران ـ را در بلندگوها هـــــوار می زنند ؟ آنهم در این وضعیت بحرانی که ابرقدرت ها کل کشورهای منطقه را بوسیله ی توطئه های چیده شده و آماده ی خود گریبانگیر ساخته اند و منتظر جرقه هایی از این دست ـ مانند مثال هایی که در قسمت پیشین برشمردم ـ از سوی سران و مفتیان ایران اند تا تعداد مخالفان و معترضان نظام آنقدر بالا گیرد که اسرائیل و آمریکا برای نجات مردم ایران ، حملات نظامی و خانمان برانداز خود را آغاز کنند ؟!


مفتیان ایران به نحوی بعضی آداب و آئین دین اسلام را در صدای بوق و کرنای دشمنان می آمیزند که انگاری هرگز حتی یک بار هم کتاب آسمانی خود(قرآن) را به طور دقیق نخوانده اند. در هر آیه از قرآن که به مسئله ی حجاب پرداخته شده است ، موضوع حجاب بصورت توصیه و پیشنهاد مطرح شده است. نه بصورت حکم های اجباری ، تحکم ، زور و استبداد. حتی در تمامی این آیات اگر دقت کافی داشته باشیم متوجه می شویم که توصیه و پیشنهاد به رعایت حجاب ، با کلماتی مانند "بهتر است که ..." بیان شده است و در انتهای این آیات و یا در میان بندی های جملات آن به هیچوجه نه تهدید و مجازاتی برای عدم رعایت حجاب عنوان شده است و نه تهمت و افترایی. 
و نکته ی بسیار حائز اهمیتی که از همان ابتدای این مقوله در نظر داشتم بعد از نکات مطروحه بیان کنم این است که : در قرآن در هر آیه که منتسب به مقوله ی حجاب است فقط خطاب به زنانِ خانواده و فامیل پیامبر و به زنان مؤمنه ، توصیه و پیشنهاد رعایت و حفظ حجاب نوشته شده است. لذا...
.

.
... ادامه دارد

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی