ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

زنده باد بال خدا

شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۳۳ ق.ظ

.

زنده باد بال خدا
که فرو می افتد
و درست روی شانۀ من می نشیند ،
زنده باد !

زنده باد آفتاب سحر
که سرش را می چرخاند ، پیدایت می کند
و تلالو اولش را برای تو پست می کند ،
زنده باد !

زنده باد دفتر مشق من
که بین این همه کاغذ
فقط برای تو شعر جذب می کند ،
زنده باد !

زنده باد سنگ های خیابان
که بین این همه کفش
فقط از کفش تو عکس می گیرند
و برای عارفان برهنه پای روز جزا می فرستند.

زنده باد عشقِ تو محبوبم 
زنده باد!
که خیالم را آن قدر دور می برد
که برای حیات این مردم
معنایی پیدا کند ..

آی زندگی ، دیدی چه بر سرت آوردیم ...
.

"محمد شمس لنگرودی"
.
.
  • آسیه خوئی

نظرات  (۲)

  • دریاچه‌ی قو
  • چقدر خوبه که شما هنوز هستید. هنوز وبلاگ دارید و می‌نویسید در این دنیای واویلای مجازی... چقدر خوبه که بعد از کلی پرسه در وبلاگ‌های قدیمی ، شما را یافتم که هنوز زنده‌اید... چقدر دلم تنگ شده برای آن روزهای خوب بودن و خوب نوشتن و با اندیشه نوشتن... سعی می‌کنم باشم... بیشتر! چون گذشته‌های... چون گذشته‌های دور.........................

    .............................................راستی سلام !

    پاسخ:
    سلام و درود
    متشکرم از حضور و نظر لطفتان.
    هر چند شما شاعر خوب و گرامی را از گذشته های دور به یاد نمی آورم اما با خواندن دوبیتی های خوبتان در وبلاگتان ، از آشنایی با شما خوشحالم.
    در پناه حق مانا باشید و پایدار

    زنده باد بالِ خُــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا ایلیایِ منْ
    پاسخ:
    زنده باشی مینای عزیزم
    زنده باد تمام گل های مینایی
    زنده باد

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی