ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

کافر

دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۳۶ ب.ظ

♒ Mermaids Among Us ♒ art photography & paintings of sea sirens & water maidens -

اصلا تو بگو کافر , بی قبله وُ آیینم 
یک بار مگر دیدی من آنچه که میبینم؟

در قطره ی اشکت نیل , موسا و عصا دیدم 
من غربت یوســـُـف را در چشم شما دیدم 

در پستویِ چشمانت دیدم غم مریم را 
یک در به در عاشق , شاید خود آدم را 

بر قله ی ابرویت یک صومعه پیدا بود
ابروی دگر اما بت خانه ی بودا بود 

در گرمی دستانت , آتشکده ی زرتشت 
انگار که " آشموغ " را نفرین تو هم میکشت

در هر نفست جاری جادوی مسیحا بود 
هندو و یهودا بود , شاید خود عیسا بود 

در دوزخ آغوشت صد راه به عرفان ها
مجموع خدایانی در قالب انسان ها

از گوشه ی لبهایت جاریست هزاران رود 
در جنگل موهایت , هستای جهنم بود

بانو تو خود عشقی ... تفسیر خدایانی 
آنو , انیل , هرمس ... اوشنوس وَ  ولکانی

.

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۱)

نشانی ات
در کفم می لرزد
گل های ختمی ، به تو ختم می شوند
میان این همه پنجره ، یک شکل
تنها یکی به بهشت تو باز می شود ..

{ مریم اسحاقی }


پاسخ:

ای یار!

در کجای تاریک زمین خانه کرده ای؟

من خسته از مرمت کفش های کهنه ام،
به نقطه ای دور
در افق خیره ام.
خوابم خواهد برد،
می دانم؛
و همه ی آن نشانه ها را
بار دیگر در بیداری گم خواهم کرد
...

Green


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی