ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

دُرّ یتیم

دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۳۵ ب.ظ

.

این که عالَم همه در بند و اسیرش شده اند

دلبر ماست که یکباره فقیرش شده اند

 

مرد و زن ، پیر و جوان ، کودک یک ساله ؛ همه

بی مواجب وَ مواعید ، اجیرش شده اند

 

نیست در خلد برین هم اثر از بالِ ملک

بر زمین ریخته چون فرش و حصیرش شده اند

 

از یتیمی ، دل او در صدف ما بوده ست

بت من ، دُرّ یتیم است ؛ غدیرش شده اند

.

بی سبب نیست که مجموعه ی  خورشید و قمر

روشن از چهره ی زیبای منیرش شده اند

 

شکوه کم کن که چرا اینهمه مفلس دارد

من چنین خواسته ام تا که فقیرش شده اند

.

آسیه خوئی (ایلیا) ـ 93/10/8 ـ دوشنبه 04:55 ـ بامداد

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۵)

زیبا بود و آهنگین .

می خواهمت عزیزترین دوست دارمت
اصلاً خودت بیا و ببین دوست دارمت

عشقِ بدون مرزِ من! اصلاً قبول کن
می خواهمت... برای همین دوست دارمت

آیینۀ بزرگِ بدون قرینه ام!
ای قبلۀ بدون قرین! دوست دارمت

غرقم درون جاذبه ات سیب سرخ من!
اندازۀ تمام زمین دوست دارمت

قلب اناریَم پر خون است عشق من!
عاشق شو و انار بچین دوست دارمت

قلبم چراغ جادویی توست ماه من!
با من هزار شب بنشین دوست دارمت

تصنیف هر شب و سحر عاشقی من!
آه «ای مه من» ای «بت چین» دوست دارمت

پیشانی تو آینۀ سرنوشت من!
«لاله رخی» و «زهره جبین» دوست دارمت

عاشق ترینم! این همه تردید خوب نیست
اصلاً تو فرض کن به یقین دوست دارمت

بانوی دوستانه ترین«عاشق توام»!
رؤیای عاشقانه ترین «دوست دارمت»!

صدآفرین گرفته ای از قلب عاشقم
مثلِ فرشته روی زمین دوست دارمت!

آه ای یگانه دوست...میان من و تو هیچ
مرزی نمانده غیر همین «دوست دارمت»...
محمّدسعیدمیرزائی


پاسخ:

ممنونم میناجان

خدا به فکر فرو رفت : این پری بشود ؟
و یا برای جهانــــم پیمبــــــری بشود ؟

: کمــی شبیه خودم باشد این ؟ اگر باشد
به شکل خالق خود شاه دلبری بشود

خدا به فکر که : آیا برای من باشد
و یا بیاید و زیبـــــای دیگری بشود ؟

به ذهن داشت که آن را فقط پرنده کند
به آسمـــان بدهد تـــا کبــــوتری بشود

نشست تا که اگر مَرد مثل یوسف را ...
و یا شبیه به مریم، کــــه دختری بشود

و دست برد که از ماه تکه ای ... نه ! نَکند
اراده کرد کــــه تا مــــاه بهتــــری بشود

                                    "روح الله ساریجلو"

  • م.ر.ک(محمدرحیم کاظمی)
  • ای ناز دل پذیر

    ای عششششششششق

    بگذار

    تمام خودم را فدایت کنم

    به قربان شور و صفایت کنم

    به وقتی که می سوزم از داغ تو

    زعمق وجودم صدایت کنم!!

                                 م.ر.ک(محمدرحیم کاظمی)


    سلام

     زیباست سروده ات[گل]

    دستمریزاد

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم

    دریای دلم مدام اگر مد دارد
    ماهی به جمال چون محمد دارد
    من شیعه ی آخرین نگاهش هستم
    با آن که نیامده ست ، آمد دارد
                                            "محمد حسین آبائی"

  • مداد کوچک
  • یادش به خیر
    سه نقطه چین

    مبارک این عیدِ بزرگ
    پاسخ:
    آره ، یادش به خیر : "نقطه چین کلمات". 
    اشکال نداره مینا جان. در عوض وبلاگ های خوبِ دیگری هم داری.
    ممنونم. عید شما هم مبارک باد.

    اصلا قرار نیست کـــه سر خَم بیاورم
    پای تمام خاطره ها کم بیاورم

    دیشب تمام شهر تو را پرسه میزدم
    تا روی زخمهـــای تـــو مرهم بیـاورم

    میخواستم که چشم تو را شاعری کنم
    امّا نشد کــــه شعــــر مجسم بیــــاورم

    یادت که هست پای قراری که هیچ وقت.....

    میخواستم برای تــــو مریـــــم بیاورم ؟

    حتی قرار بود که من ابر باشم و
    باران عاشقانـــه ی نم نم بیاورم

    اما همیشه ترسم از این است ٬ مردنم

    باعث شود بـــه زندگیت غـــــم بیــاورم

    "مینــا"ی من تو باشی اگر ٬ قول میدهم
    عمراً دوباره رو به جهنّـــــم بیاورم

    تشنه اگر شدی "گُل مینایی" ام ! بدان
    از زیــــر سنگ هم شده ٬ شبنم بیــــاورم

    بگذار تا خلاصه کنم ٬ دوست دارمت
    یا باز هـــم بهــــانه ی محکم بیاورم ؟


  • سید حسن سعیدزاده بیدگلی .صهبای بیدگلی
  • سلام و درود
    و
    به به

    بی سبب نیست که مجموعه ی  خورشید و قمر
    روشن از چهره ی زیبای منیرش شده اند.....................................بداهه بود



    ماجوره ی حضرتش باشید


    پاسخ:
    درودها بادتان جناب "صهبـــــای بیدگلی"

    بداهه ی بسیار زیبایی سروده اید و شاگردنوازی می فرمایید.
    اگر اجازه دهید این بیت شما بعنوان چهارمین بیت به غزل " دُرّ یتیم "  هدیه شود. 

    سپاسگزارم استاد گرانقدر. شما که بیشتر مأجور حضرتش هستید. خوشا به حالتان : 

    با گل روی تو با خار کنار آمده ام

    در غزل پیش غزال تو به بار آمده ام

     

    از لب بحر بقا آب حیـاتم بـدهیـد

    به تمنای لب سرخ نگار آمده ام

     

    خور و خوابم به خیال خط و خال تو برفت

    مـن بـه دنـبـال تـو  بـا دار و نـدار آمـده ام

     

    در چهل سالگی ام چله نشین تو شدم

    ای  دلآرام  بـیـا  بـا  دل  زار  آمـده ام

     

    چه به خارم بکشی یا که به خوارم بکشی

    خـوار و هـم خـار تـو را شـکرگـزار آمـده ام

     

    دامنت بارگه خیل ملائک شده است

    بهر اِنـعام تـو ای یـار بـه بـار آمـده ام

     

    روز و شب در کنف سایه ی تو سرو بلند

    به غزلخوانی تـو مست و خمار آمـده ام

     

    قـاصـدک آمـد و آورد ز یـارم خبـری

    منتظر باش که با روی بهار آمده ام

     

    (چه مبارک سحری هست و چه فرخنده شبی)

    هـمـچو حـافـظ بـه هـوای لـب یـار آمـده ام

     

    آنچنان قامت رعنای تو دل را بربود

    که سرا پا به تماشای منار آمده ام

     

    تو در ایـن پـرده چـه با نـاز و ادا آمـده ای

    من در این عرصه چه با حال نزار آمده ام

     

    روشنی بخش شبم زلف سیاه تو بوَد

    روز روشن به سراغ شب تار آمـده ام

     

    آخر ای قبله عالم دل مجنون چه کند

    در فـراق تـو که لیـلی و نهار آمـده ام


    من ایشان را همیشه به این شکل در خواب می بینم. دستهایشان همیشه به همین شکل بر روی سینه ی شان قرار دارد و همیشه همراه با لبخندی بسیار زیبا پیش از من می گویند : سلام ، سلام ... 


    Angel of Serenity © Hans Georg Leiendecker:


  • هناسه سرد
  • عالی بود...
    پایار باشید
    پاسخ:
    سپاسگزارم. عیدتان مبارک

    ** Ana Rosa:

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی