ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

رنگین کمان عاشقی

چهارشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۲۲ ب.ظ

.
.. «« منشور اشک های ما »» ..
.
جانت هزاران پاره است ، هر پاره در جان کسی
هر تکّه اش آیینه ای ، تصویر عیسا نفسی
.
مُهر بنی آدم زدند ، شیطانکان جن زده
بر دفتر تزویر خود ، با جوهری از ناکثی
.
یک کوه سنگی شد به پا ، بر سرزمین قلب تو
چون اهرمن زانو زد و افتاد پای تو بسی
.
پرتاب جهل و کینه ها ، با سنگ های واژگان
جزر و مد دریاست این ، وقتی به ماه می رسی
.
حشّاشیان مِی زده ، ساقی پرست میکده
بر وسعت دریایی ات ، چون خار و خاشاک و خسی
.
هرگز مباد این بوسه ها (!) ، این هُرم لب های دعا
مات و مِه آگین ات کند ، مرآت من ! ای اطلسی !
.
خورشید را بر قطره ها ، بر کهکشان ذرّه ها
از هر طرف تابیدن است ، از چارسو ، بالا ، پسی
.
رنگین کمان عاشقی ! منشور اشک های ما !
در پرتو انوار او ، پیمان پاک و اقدسی
.
آسیه خوئی ـ مرداد 74
.
.
  • آسیه خوئی

نظرات  (۴)

باسلام.
 لطفا حتما مطلبم را بخونید و نظر بدید.

عنوان مطلب:    جوک خنده دار الکی مثلا
لینک مطلب:    http://masira.ir/index.php?newsid=154    
 
تک تک نظر ها را بررسی  و حتما بهتون سر می زنم.
یاعلی
  • مداد کوچک
  • شب‌ها
    وقتی ماه می‌تابد
    من وضو می‌گیرم
    و بهترین واژه‌هایم را بر می‌دارم
    و می‌روم
    بر مرتفع‌ ترین ساختمان شهر ..
    شب‌ها
    وقتی ماه می‌تابد
    من در دفتر مشقم
    تمرین عشق می‌کنم
    و ،
    هزار بار می‌نویسم : « سوسن ماه است .. »
    نگاه کنید !
    پیراهنش بوی یاس می‌دهد
    و دست‌های من
    که آستین‌های او را بوییده‌اند ..
    شب‌ها
    وقتی ماه می‌تابد
    من روحم را بر می‌دارم
    و ،
    سفر می‌کنم به دورها
    مثل کرگدنی تنها
    از معبر اندوه تا متن کودکی
    تا ملکوت سوسن
    وبعد ،
    در بارگاه سوسن - این بقایای عشقِ خداوند -
    و در حضور معنویت پیراهنش
    روحم را
    آتش می‌زنم ..


    { مصطفی مستور }



    پاسخ:


    ز سوسن بشنو ای ریحان که سوسن صد زبان دارد
    به دشت آب و گل بنگر که پرنقش و نگار آمد


    گل از نسرین همی‌پرسد که چون بودی در این غربت
    همی‌گوید خوشم زیرا خوشی‌ها زان دیار آمد

     

    سمن با سرو می‌گوید که مستانه همی‌رقصی

    به گوشش سرو می‌گوید که یار بردبار آمد


    بنفشه پیش نیلوفر درآمد که مبارک باد    
    که زردی رفت و خشکی رفت و عمر پایدار آمد


    همی‌زد چشمک آن نرگس به سوی گل که خندانی
    بدو گفتا که خندانم که یار اندر کنار آمد


    صنوبر گفت راه سخت آسان شد به فضل حق
    که هر برگی به ره بری چو تیغ آبدار آمد


    ز ترکستان آن دنیا بنه ترکان زیبارو
    به هندستان آب و گل به امر شهریار آمد


    ببین کان لکلک گویا برآمد بر سر منبر

    که ای یاران آن کاره صلا که وقت کار آمد

    ﻏﺰﻟﺒﺎﻧﻮ ! ﺍﮔﺮ ﺷﻮﻻﯼ ﻓﺮﻫﺎﺩﯼ ، ﺑﻪ ﺗﻦ ﮐﺮﺩﻡ
    ﺗﻮ ﺭﺍ ﺷﯿﺮﯾﻦﺗﺮﯾﻦ ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﻮﻫﮑﻦ ﮐﺮﺩﻡ


    چو دیدم در نفس های تو اعجاز مسیحا را
    یهودای غرورم را به دست خود ، کفن کردم


    ﺳﺮﺍﺑﺴﺘﺎﻥ ﺁﻏﻮﺷﻢ ﭼﻤﻨﺰﺍﺭ ﺷﮑﻔﺘﻦ ﺷﺪ
    ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﯼ ﺳﺮﻭ ﮔﻠﭙﻮﺷﻢ ﻋﺮﻭﺱ ﺍﯾﻦ ﭼﻤﻦ ﮐﺮﺩﻡ


    ﺩﺭﯾﻐﺎ ﺑﺎ ﺧﻄﺎﮐﺎﺭﯼ ، ﺧﻄﺎﯼ ﺧﺎﻃﺮﺁﺯﺍﺭﯼ
    ﺍﻫﻮﺭﺍﯼ ﻣﺤﺒﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﺸﻤﺖ ﺍﻫﺮﻣﻦ ﮐﺮﺩم !


    ﻋﺘﺎﺑﺖ ﺯﺧﻢ ﺯﺩ ﺑﺮ ﭘﯿﮑﺮ ﻋﺮﯾﺎﻥ احساﺳﻢ
    ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﯼ ﺷﯿﺮﺯﻥ ! ﺁﺭﯼ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺷﻤﺸﯿﺮﺯﻥ ﮐﺮﺩﻡ


    ﺯ ﺩﺍﻏﺴﺘﺎﻥ ﻟﺒﻬﺎﯾﻢ ﺩﮔﺮ ﻋﻄﺮﯼ ﻧﻤﯽﺧﯿﺰﺩ
    ﮐﻪ ﮔﻞﻫﺎﯼ ﺗﺒﺴﻢ ﺭﺍ ﺷﮑﺴﺘﻢ ، ﺭﯾﺸﻪﮐﻦ ﮐﺮﺩﻡ


    ﺑﻬﺎﺭ ﺷﺎﺩﮐﺎﻣﯽﻫﺎ ، ﺧﺰﺍﻥ ﺗﻠﺨﮑﺎﻣﯽ ﺷﺪ
    ﻏﺮﯾﺒﺴﺘﺎﻥ ﻣﺤﻨﺖ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻝ ، ﻭﻃﻦ ﮐﺮﺩﻡ


    ﻧﺸﺴﺘﻢ ﺑﺎ ﺷﺐ ﻭ ﭘﺎﯾﯿﺰ ، ﭘﺎﯼ ﮔﺮﯾﻪﯼ ﺷﺒﺪﯾﺰ
    ﻏﺰﻟﺒﺎﻧﻮ ! ﺧﯿﺎﻟﺖ ﺭﺍ ﭼﺮﺍﻍ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﮐﺮﺩﻡ


    "شبدیز" ـ حسن اسدی

    پاسخ:
    ممنونم از ارسال این غزل زیبا زهرا جان 
    این غزل را دیشب در فیسبوک دیدم و از خواندن آن بسیار مشعوف شدم و لذت بردم.
    خداوند پشت و پناه چنین شاعرانی باد.
    آمین.
  • مدافعان حرم
  • پایگاه رسمی مدافعان حرم http://www.modafeon.blog.ir
    ما را با درج لینک در وبگاه خود حمایت نمائید
    یاعلی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی