ویرگول ، سرِ خط ،

ویرگول ، سرِ خط ،

سلام سلام ...
من زنده ام !
من باز هم زنده ماندم !
و همچنان با نام "او" مغازله دارم
یعنی
گنبد مینا را می بینم
عطر گل مینا را می نوشم
و آواز طرب انگیز پرنده ی مینا را می شنوم
یعنی
حالِ دلم در این میناکاری ها
خوبِ خوب است.

حتا در سماعی که
از زخم های پی درپی
دچارش می شوی
و زمین و آسمان
ترانه خوان تو می شود ؛
جبرئیل
چتر بال های سفیدش را
روی سرت می گیرد
و با لب های بی حرکت می گوید :
"آرام باش".

یعنی
من لال هم نیستم ،
ویرگول ،
سرِ خط ،

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

مذهب

پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۱۲ ب.ظ

.

نود و هشت درصد از روحانیونی که در ایران و در تمامی صحنه های اجتماعی حضور دارند ، نسبت به مقوله هایی تحت عنوان شادی ، رفاه اجتماعی ، موسیقی ، هنر مدرن ، اندیشه و اساساً نسبت به هر پدیده ی جدیدی که شناختی در باره ی آن ندارند ؛ مخالفت و عناد می ورزند. 
آنها معتقدند پرداختن به این مقوله ها و رواج و رونق بخشیدن به آنها باعث کاهش و ضعف شدید قدرت حاکم ، در ساختن سربازهای جنگ و نیروهای مخلص و فداکار می شود. !!! 


متأسفانه با توجه به سخنان اخیری که از تریبون قشر روحانیون و مذهبیون در تمامی گوشه ها و کنارهای این مملکت به گوش می رسد ، چنین نتایجی به نظر می رسد که : 
1- آنها خواسته یا ناخواسته ، آگاهانه یا ناآگاهانه سعی در القاء این موضوع دارند که مذهبی که نمایندگی آن را به دوش می کشند با مقوله هایی به نام شادی ، رفاه اجتماعی ، موسیقی ، هنر مدرن ، اندیشه و اساساً نسبت به هر پدیده ی جدیدی که شناختی در باره ی آن ندارند ؛ مغایرت تام دارد. 
2- آنها تعمداً و آگاهانه سعی در تثبیت و تحکیم نگرش تک محوری ، متعصانه و بسیار محدود مذهبِ "خودپرداخته" و "خوداندیشیده" ی خویش دارند و بر همین اساس است که استادان و اندیشمندان را از تحقیق و تفحص در تمامی گستره های حوزه ی جهانیِ علم ، هنر ، عرفان ، اندیشه و سبک زندگی و همچنین تدریس این موضوعات منع می سازند. 


افسوس. کاش همه ی روحانیون در هر مملکت و در هر سرزمین از این کره ی خاکی می دانستند : با کشیدن حصار بر گرد برکه ی مذهب و اندیشه ی شان ، جامعه و کشور خود را تبدیل به مرداب و مانداب خواهند ساخت در حالیکه ریشه ی لغوی مذهب ، کلمه ی "ذَهَب" به معنای رفتن و جاری شدن همراه با جریان هاست.

.

.

  • آسیه خوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی